Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

5 sposobów na radzenie sobie ze stresem

Zbyt wiele obowiązków każdego dnia, szybkie tempo życia oraz brak czasu na własne pasje czy zwykły relaks – to czynniki, które mogą wywoływać stres. Odczucie to znane jest większości z nas, a kojarzymy je przede wszystkim z negatywnymi emocjami i zmęczeniem. Mimo braku jednoznacznego wytłumaczenia i rozwiązania problemu, nie powinniśmy bagatelizować objawów stresu, ponieważ długotrwała drażliwość, nerwowość czy przemęczenie może prowadzić do zmniejszenia skuteczności naszych działań, a w najgorszym wypadku do rozwoju chorób nowotworowych lub chorób układu krążenia. Chcąc tego uniknąć, zacznij panować nad stresem i pomyśl o wprowadzeniu kilku małych zmian w swoim życiu. Eksperci Ahmad Tea London przygotowali listę 5 domowych sposobów na radzenie sobie ze stresem.

Dieta bogata w minerały

Nieregularne i szybko jedzone posiłki, dodatkowo kawa do popicia… Znasz to? Jeśli tak, to znaczy, że Twój organizm może mieć niedobory podstawowych minerałów, a w efekcie Ty masz mniejszą odporność na stres. Dodaj do swojej diety banany jako drugie śniadanie, pestki dyni dorzuć do sałatki, a kilka kostek gorzkiej czekolady z duża ilością kakao potraktuj jako przekąskę, w ten sposób uzupełnisz magnez i złagodzisz objawy zmęczenia. Witaminy z grupy B, które znajdziesz m.in. w produktach pełnoziarnistych, koperku czy mleku i jego przetworach, zmniejszą Twoją wrażliwość na sytuacje stresowe. Zbilansowana dieta może mieć zbawienny wpływ na Twoje radzenie sobie ze stresem.

Czytaj:   Dla kogo operacja plastyczna brzucha? Kiedy się na nią zdecydować?

Aktywność fizyczna

W pozbyciu się stresu pomoże także regularne uprawianie sportu. Warto zaznaczyć, że absolutnie nie chodzi o aktywność zawodową czy wyczynową, lecz o zwykły ruch. Dzięki temu rozładujesz napięcie, pobudzisz swój układ krążenia, a przede wszystkim zmniejszysz poziom hormonu stresu – kortyzolu, zwiększając produkcję endorfin.

 

Odprężająca kąpiel

Co najmniej raz w tygodniu przygotuj sobie relaksującą kąpiel. Poświęć na nią około 30 minut. Zadbaj o pachnący dodatek, przygotuj odprężającą atmosferę, np. zapalając świece i włączając swoją ulubioną muzykę, i oddaj się domowemu SPA. Dodając do ciepłej wody sól rozluźnisz napięte mięśnie i przygotujesz skórę do oczyszczenia peelingiem. Na koniec posmaruj swoje ciało balsamem i poczekaj, aż się wchłonie. Dzięki tym zabiegom poczujesz odprężenie i zapomnisz o przytłaczających cię obowiązkach.

Czytaj:   Kamica nerkowa - co to jest? Objawy i leczenie kamicy nerkowej

Wieczór z herbatą

Jednym z najprostszych sposobów na codzienne odprężenie to przygotowanie filiżanki z zieloną herbatą, np. Green Tea Pure Ahmad Tea London. Napar parzony dłużej niż trzy minuty działa bowiem relaksująco i kojąco. Dodatkowo antyoksydanty zawarte w zielonej herbacie wyłapią z Twojego ciała wolne rodniki, które są odpowiedzialne za stres.

Sen

Odpowiednia ilość snu, czyli około 7-8 godzin, zagwarantuje nie tylko regenerację organizmu, ale przede wszystkim wpłynie pozytywnie na poziom stresu. Jeśli przyzwyczaisz swój organizm do jednej pory zasypiania, zadbasz również o wszystkie fazy snu i nauczysz swój organizm odczuwać zmęczenie, to bez problemu będziesz wiedzieć, kiedy trzeba odpocząć. Kładąc się spać, postaraj się nie używać elektroniki, ponieważ niebieskie światło utrudnia zasypianie i męczy oczy.
Wprowadzając powyższe rady do codziennych nawyków zdecydowanie zmniejszysz objawy stresu, a zwiększysz swoją odporność na to negatywne zjawisko, towarzyszące każdemu z nas. Nie zapominaj także o uśmiechu, bo choćby i sztuczny, wywołuje w organizmie reakcje ograniczające stres.

Czytaj:   Polski rejestr dawców szpiku jednym z największych w Europie. Liczba dawców szybko rośnie

 

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

One Ping

  1. Pingback:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *