Home / KSIĄŻKI / BRAND sense – marka pięciu zmysłów Martin Lindstrom

BRAND sense – marka pięciu zmysłów Martin Lindstrom

BRAND sense – marka pięciu zmysłów

Martin Lindstrom

BRAND sense: Build Powerful Brands through Touch, Taste, Smell, Sight, and Sound

Tchnij życie w swoją markę!

Skuteczne oddziaływanie na emocje konsumentów za pośrednictwem wszystkich pięciu zmysłów
Kolejny krok w ewolucji marki
Tworzenie marketingowych rytuałów, zdobywanie prawdziwych wyznawców
Branding — ujęcie holistyczne

Niniejsza książka jest przełomowym dziełem, pokazującym, co największe światowe firmy robią inaczej, aby skutecznie integrować w swoich działaniach wszystkie pięć zmysłów — wzrok, słuch, dotyk, smak i węch. Książka ta całkowicie odmieni podejście marketerów do kwestii brandingu
Charlie Bell, dyrektor generalny i prezes McDonald”s Corporation

Martin Lindstrom ma prawdziwy talent do tworzenia wielkich koncepcji. W swojej nowej książce przedstawia innowacyjne rozwiązania, posługując się przy tym autentycznymi przykładami działań podejmowanych przez firmy z całego świata. Niniejsza książka pokazuje świat brandingu w zupełnie nowym świetle
Alex Hungate, dyrektor ds. marketingu, Reuters Group

Książka ta dostarcza mnóstwa bezcennych pomysłów na ożywienie własnej marki
Philip Kotler, z przedmowy

Jedynym źródłem i kryterium poznania rzeczywistości są zmysły
Protagoras z Abdery

Zwykły marketing się kończy. Książki na jego temat sprzedają się średnio, a każdy w firmie uważa się za fachowca w zakresie prowadzenia promocji. Klienci uodpornili się już na reklamy telewizyjne i akcje przeprowadzane w hipermarketach. W dodatku co roku na sklepowych półkach pojawia się kilka tysięcy nowych marek, które trzeba jakoś przedstawić konsumentom. Specjaliści ds. marketingu stają na głowie, żeby przykuć ich uwagę.

Marki tracą swoją moc przyciągania, ponieważ są do siebie łudząco podobne — i w swoich funkcjach, i w sposobie komunikacji. Większość z nich funkcjonuje na płaszczyźnie 2D, odwołując się jedynie do dwóch zmysłów – wzroku i słuchu (powtarzanego do znudzenia jednego przekazu). Tymczasem człowiek działa najskuteczniej i jest najbardziej otwarty na bodźce zewnętrzne, kiedy sygnał dociera do niego wszystkimi pięcioma ścieżkami. Wyniki badań dowodzą, że aż 75% naszych emocji stymulowanych jest przez dobiegające do nas zapachy.

Sensualność jest przedłużeniem naszej pamięci i odwołuje się bezpośrednio do naszych emocji. Wykorzystanie wszystkich pięciu zmysłów okazało się niezwykle skutecznym sposobem przekonywania ludzi do rytuałów związanych z wiarą. Przypomnij sobie tylko to migotanie świec, zapach kadzidła, płynące z chóru hymny pochwalne, ceremoniał, uroczyste stroje, a nawet specjalne potrawy. Religie to najlepiej zarządzane marki!

Aby wprowadzić swoją markę w kolejne dziesięciolecie XXI wieku, musisz stworzyć dla niej zupełnie nowy fundament — coś w rodzaju Brand 2.0:

Rozbij Swoją Markę – tworzenie rozpoznawalnej linii, nawet bez użycia logo.
Rytuały marki – wykorzystanie doświadczeń religijnych w marketingu.
Budowanie Marki Sensorycznej – tworzenie trwałej więzi z konsumentem.
Od dwumiarowego do pięciowymiarowego kreowania marki – wykorzystanie wszystkich pięciu zmysłów.

Najlepsza książka na temat brandingu zmysłowego, jaka kiedykolwiek ukazała się na rynku!
KSIĄŻKI

Zobacz również

Dupkologia, czyli nauka rozpychania się łokciami Steven B. Green, Dennis LaValle, Chris Illuminati

Dupkologia, czyli nauka rozpychania się łokciami Steven B. Green, Dennis LaValle, Chris Illuminati Assholeology: The …

Dupkologia stosowana. Praktykuj asertywność na co dzień i od święta Chris Illuminati

Dupkologia stosowana. Praktykuj asertywność na co dzień i od święta Chris Illuminati A**holeology The Cheat …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *