Home / Gotujemy / Dieta dla chudych

Dieta dla chudych

Najczęściej szukamy diet, które pozwoliłyby nam w krótkim czasie wrzucić zbędne kilogramy.

Rzadko kiedy staramy się przytyć. Okazuje się, że nawet 90% polskiego społeczeństwa nie jest zadowolona ze swojego wglądu. Prawie wszyscy chcą jednak schudnąć.

Tylko niewielki odsetek osób boryka się ze zbyt niską wagą na tyle, że odczuwa potrzebę zmiany swojej sylwetki. Dosłownie kilka procent Polaków szuka sposobów na to, by zwiększyć masę swojego ciała. Fakt, najczęściej takie osoby można spotkać na siłowni – oni rzeczywiście chcą przytyć, by zyskać tkankę tłuszczową niezbędną do budowy mięśni. Nam chodzi jednak raczej o osoby, które charakteryzują się szczupłą, wręcz filigranową sylwetką i chcą cieszyć się kilkoma dodatkowymi kilogramami. Dzięki temu mogą wyglądać po prostu zdrowo.

Sami dietetycy potwierdzają jednak, że przytycie nie jest tak prostą sprawą, jak odchudzanie. Okazuje się, że przybranie kilku kilogramów może być ogromnym problemem dla osób, które nie mają naturalnej tendencji do przyrostu wagi.

W grupie osób, które mają problemy z przytyciem, chociaż kilku kilogramów przeważają mężczyźni. To oni częściej prowadzą aktywny tryb życia, wykonują pracę fizyczną. To oni też bardziej się stresują, są nerwowi. Medycy zaś przyznają, że mężczyźni naturalnie mają o wiele bardziej przyśpieszoną przemianę materii. Okazuje się, że nie zawsze wystarczy zajadanie tłustych potraw, słodyczy ani picie alkoholu, by przybrać na wadze. Dieta musi być indywidualna i w żadnym wypadku nie może polegać na jedzeniu czegokolwiek, oby w dużych ilościach. Nie wystarczy również brak ruchu i zapychanie się fast foodami zaraz przed położeniem się spać. Nie tędy niestety droga.

Dieta na przytycie, jak i odchudzanie musi być racjonalna. Ta, dzięki której uda się zdobyć kilka dodatkowych kilogramów powinna być skonsultowana z dietetykiem. Każdy z nas ma przecież inne potrzeby żywieniowe i inne oczekiwania. Wiadomo na pewno, że codzienne wyżywienie musi spełniać kilka ważnych aspektów.

Posiłki mają być spożywane często, średnio 4-5 razy w ciągu każdego dnia. Znacznie lepiej jest jeść mniejsze porcje, ale regularnie. Podstawą ma być jak zawsze śniadanie, nie można też zapominać o dawce witamin w postaci owoców i warzyw. Unikać zaś należy potraw tłustych i smażonych, bo chociaż rzeczywiście są może bardziej kaloryczne, to niestety dość długo zalegają w żołądku. Przez to cały proces przemiany materii zostaje pobudzany. W diecie powinno się uwzględnić węglowodany – mogą one stanowić nawet 50% dziennej dawki kalorii. Dieta na przytycie zakłada spożywanie mniej więcej 3500 kalorii każdego dnia.

Pamiętajmy, że efekty nie będą widoczne od razu. Zarówno dieta odchudzająca, jak i ta na przytycie daje pierwsze rezultaty dopiero po mniej więcej miesiącu stosowania. Co istotne, ma być stosowana regularnie, w długim okresie. Osoba, która chce przytyć, musi mieć odpowiednią motywację i wykazywać samodyscyplinę. Na pewno jest to trudniejsze niż chudnięcie, w przypadku którego wystarczy po prostu mniej jeść albo przeprowadzić głodówkę, by zrzucić kilka zbędnych kilogramów w krótkim czasie.

Artykuł powstał w oparciu o treści ze strony Akademia Zdrowego Żywienia

 

Zobacz również

warzywniak

Przydomowy warzywniak

Ileż to przyszłych właścicieli domów z ogrodem zarzekało się wcześniej, że nie wyobrażają sobie uprawiania …

Blisko 50 proc. leków kupowanych w internecie to fałszywki. Polacy wydają na podróbki 100 mln zł rocznie

Coraz częściej proceder podrabiania dotyczy nie tylko suplementów diety, lecz także leków ratujących życie. W Polsce …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *