w , ,

Dziecięce TOP10 prezentów pod choinkę, które gwarantują efekt wow!

W tym roku na zakupy świąteczne przeciętny Polak przeznaczy średnio około 722 zł*, z czego ponad 40 proc. tej kwoty pochłoną prezenty gwiazdkowe.

Obdarowanymi będą głównie dzieci. Aż 90 proc.* z nich spodziewa się w tym roku znaleźć prezenty pod choinką. Tegoroczna lista życzeń do Świętego Mikołaja, przygotowana przez dzieci w wieku 11-12 lat, jest już gotowa. Na jej szczycie znalazły się iPhone, MacBook i iPad – tak wynika z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Generations Family&Young Marketing.

– Wybory dzieci nie powinny nas dziwić, biorąc pod uwagę fakt, jak ważna w dzisiejszym świecie jest rozrywka, która jednocześnie daje możliwość interakcji.

Przedmioty, które znalazły się na podium, zapewniają stały kontakt z rówieśnikami, umożliwiają korzystanie z social mediów, dają możliwość pobierania różnego rodzaju aplikacji, które nie pozwalają się nudzić. Obecnie to już nie są „gadżety”, to po prostu rzeczywistość bez której dzieci nie wyobrażają sobie życia. Pokolenie Z nie zna świata bez internetu, nie jest on dodatkiem ułatwiającym życie ale jego kwintesencją – komentuje wybory dzieci Sebastian Błasiak, prezes agencji marketingowej Generations, która jest pomysłodawcą nagradzania produktów i marek, które zdobyły uznanie dzieci.

Tegoroczna nagroda Kids WOW! w kategorii „Miszczu gwiazdkowych prezentów” przypadła w udziale firmie Apple, której aż trzy produkty znalazły się na czele stawki. Poza urządzeniami elektronicznymi na liście prezentowej, którą ułożyły dzieci, znajduje się konsola do gier, deskorolki, buty sportowe oraz zabawkowy standard – klocki LEGO. Dziecięcy TOP10 w 2016 roku przestawia się więc następująco:

  1. iPhone (85,12%)
  2. MacBook (79,71%)
  3. iPad (74,72%)
  4. konsola Xbox One (71,70%)
  5. deskorolki Fish Skateboards (53,35%)
  6. adidas Superstar (53,25%)
  7. Converse (52,92%)
  8. klocki LEGO (52,56%)
  9. gra FIFA 17 (50,63%)
  10. pistolety i łuki Nerf (44,14%)

Co ciekawe, na iPhona, MacBooka i iPada, zagłosowało więcej dziewcząt niż chłopców (dziewczynki odpowiednio – 86,15%, 80,03% i 76,31% oraz chłopcy – 84,23%, 79,47% i 73,27%). Różnic w głosach pomiędzy obojgiem płci jest więcej.

Największe wynikają z miejsca w rankingu, jaki zajmuje Converse oraz gra FIFA 17. W dziewczyńskim rankingu gwiazdkowych prezentów buty Converse zajęły 5. pozycję, a gra FIFA 10. miejsce. Chłopcy zdecydowali dokładnie odwrotnie, umieszczając FIFA 17 na 5 miejscu, Converse zaś na ostatnim, 10 miejscu.

W badaniu zrealizowanym dla Generations zapytano także dzieci, które z produktów/marek znają choćby ze słyszenia. 93%, zarówno chłopców, jak i dziewcząt, przyznaje się do znajomości iPhona. Taki sam odsetek ankietowanych dzieci zna…klocki LEGO.

– Badania pokazują, że dzieci mają olbrzymią świadomość marek – nie wystarczy im „zwykły” smartfon, tablet czy komputer. Posiadanie takich, a nie innych gadżetów technologicznych, ubrań, czy butów staje się przepustką do grupy rówieśniczej, do której aspirują. Kilka lat temu można było się oburzać, że tak się dzieje. Dziś, szczególnie wśród Pokolenia Z, marki znów odgrywają dużą rolę.

W końcu, czy w dorosłym świecie nie działają podobne mechanizmy? – mówi Błasiak z agencji Generations, na zlecenie której zostało przygotowanie badanie.

Skomentuj

Black Friday – jakie prawa mają konsumenci

Jedna szczoteczka, wiele końcówek – jak się nie zakręcić?