w , , , ,

Nawyki, które pozwalają osiągnąć Work Life Balance

Work life balance to zyskująca popularność koncepcja zarządzania czasem. To odpowiedź na potrzeby współczesnych ludzi, którzy dość często tracą równowagę między pracą zawodową, a życiem prywatnym, a trzeba wiedzieć, że to właśnie owa równowaga czyni nasze życie pełnym.

Praca i rozwój osobisty dzięki odpowiedniemu planowaniu

Dzisiaj wiemy, że praca to nie tylko zdobywanie pieniędzy na utrzymanie, ale również rozwój osobisty i realizowanie własnych ambicji. To często możliwość budowania relacji z ciekawymi ludźmi. Na życie prywatne natomiast, składa się czas spędzony z rodziną, rozrywka, dbanie o zdrowie, a także swoje potrzeby duchowe. Harmonia między każdą z tych dziedzin sprawia, że czujemy się dobrze i nie grozi nam wypalenie zawodowe. W domu również jest wiele obowiązków. Najlepiej on funkcjonuje wtedy, kiedy każdy domownik w poczuciu przynależności wykonuje swoje zadania.

work life balance, jak odzyskać równowagę

Choć praca może przysporzyć wiele satysfakcji i łączyć się z naszymi pasjami, to trzeba pamiętać, że istnieje wiele czynników, które są również ważnymi aspektami w życiu. Pracownik, który ma czas dla swoich dzieci, na podróżowanie oraz zadbanie o swoje zdrowie jest pracownikiem wydajnym, czyli przynoszącym zyski przedsiębiorstwu.

Mądre realizowanie celów

Nieraz dowiedziono, że cały dzień spędzony w pracy, a nawet nadgodziny wcale nie muszą być efektowne dla firmy i zwiększać jej dochodów. To pracownik, który ma odpowiednią motywację, a pracuje nawet krócej niż jego kolega, może generować większe zyski. Poczucie szczęścia i satysfakcji dobrze wpływa na wypełnianie obowiązków zawodowych i sprawia, że wchodzimy w lepsze relacje z ludźmi, co za tym idzie rośnie poziom wzajemnego zaufania. Każdy robi wtedy to, na czym zna się najlepiej. Dość istotne jest, aby delegować zadania w taki sposób, aby każdy miał możliwość je skutecznie wykonać.

W osiągnięciu tej pożądanej równowagi bardzo istotne znaczenie ma planowanie. Bez niego każdy dzień może być chaotyczną gonitwą, podczas której wcale nie zrealizujemy tego, co zamierzaliśmy. Work life balance to założenie opierające się na poczuciu głębokiego zadowolenia z pracy i życia prywatnego.
Wiele osób przyznaje iż dzięki temu, że każdego dnia starają się wygospodarować czas na ustalenie swojego harmonogramu czują, że panują nad sytuacją i że nic nie wymyka się spod kontroli.

Zasada pareto, a work life balance

Ciekawe wnioski zostały sformułowane w psychologii jeśli chodzi o zasadę Pareto, która mówi o tym, że 20% wysiłku i zaangażowania daje 80% efektów. Działania 80/20 mogą poprawić funkcjonowanie firmy. Założenie to wskazuje na to, że czasami tracimy czas bezproduktywnie, na przykład poświęcamy czas na rozmowy z klientami, które w rzeczywistości nie przynoszą zysków. Okazuje się, że w wielu firmach obroty kształtuje jakieś 20% stałych klientów. Uświadomienie sobie, że tracimy wiele czasu na to, co nie daje efektów jest krokiem milowym do zwiększenia wydajności. Znacznie lepiej jest ogniskować swoje działania na cel, który daje rezultaty.

W znacznym stopniu podnosi to poziom satysfakcji, nie tracimy wtedy energii na to, co bezużyteczne, a w efekcie frustrujące. Koncentrowanie uwagi na tym, co istotne pozwala uniknąć wypalenia zawodowego. Każdy człowiek bowiem chce podejmować działania, które gwarantują skuteczność. Takie pragmatyczne podejście jest potrzebne w życiu zawodowym oraz prywatnym.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź

    Skomentuj

    jak założyć sklep internetowy, o czym pamietać zakladajac sklep

    O czym pamiętać zakładając sklep internetowy?

    Zero waste – jak nie dać się zwariować?