Home / KSIĄŻKI / Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich Rutkowska-Tomaszewska Edyta

Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich Rutkowska-Tomaszewska Edyta

Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich

Rutkowska-Tomaszewska Edyta

Zagadnienie nieuczciwych praktyk na rynku bankowych usług konsumenckich na tle usług finansowych mieści się w zakresie szeroko rozumianego prawa konsumenckiego.

Tematyka ta jest niezwykle aktualna z uwagi na fakt wejścia w życie w grudniu 2007 r. ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, stanowiącej implementację dyrektywy 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym. Ustawa ta wzmacnia pozycję konsumenta na rynku i przewiduje dodatkowe rozwiązania w zakresie dochodzenia roszczeń konsumenckich, wynikających ze stosowania przez przedsiębiorców nieuczciwych praktyk rynkowych.

Książka prezentuje przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych na rynku usług bankowych (w bankowym obrocie konsumenckim), w postaci:

– nieuczciwej i wprowadzającej w błąd reklamy usług bankowych,

– naruszania obowiązków informacyjnych przez banki jako praktyki wprowadzającej w błąd,

– nieuczciwych praktyk związanych z kodeksami dobrych praktyk.

Stan prawny na 1 maja 2011 roku
KSIĄŻKI

Zobacz również

jak budować dobre nawyki w zarządzaniu czasem

Webinar „Jak budować dobre nawyki w zarządzaniu czasem”

Webinar Jak budować dobre nawyki w zarządzaniu czasem Czas trwania: 1 godzina 30 minut Webinar …

Wyjątkowy magazyn marki tołpa, czyli on:off (do)wolego czytania.

„Magazyn do(wolnego) czytania to odzwierciedlenie ducha naszej marki. We współpracy z redakcją oraz zaprzyjaźnionymi autorami …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *