Home / Biuro i firma / Kursy/szkolenia / O czym pamiętać zakładając sklep internetowy?

O czym pamiętać zakładając sklep internetowy?

Każdy, kto kiedykolwiek zakładał własny biznes, wie doskonale, że są błędy, których zwyczajnie nie da się uniknąć. Szczególnie, jeśli obszar, w którym się poruszamy, jest niedostatecznie nam znany. Podobne prawidłowości związanie są z uruchamianiem sklepu internetowego. Jest jednak kilka żelaznych zasad właściciela nowego e-biznesu, które pozwolą uniknąć nauki na własnych błędach i zminimalizować ryzyko porażki.

Postaw na innowacyjność

To modne w ostatnich latach słowo, okazuje się kluczowe, jeśli chodzi o nowootwarty biznes. Warto zainwestować środki i czas w pomysł, który na rynku stanowi niszę. To da nam pewność, że konkurencja będzie mniejsza, a narzuconej marży nikt nie będzie w stanie zakwestionować. Kilkunastoprocentowy narzut pozwoli zabezpieczyć finanse młodego biznesu na czas bessy lub pozwoli na inwestycje w rozwój sklepu. Bycie pionierem zobowiązuje, więc w ślad za odkrywczością powinna iść jakość, która będzie wyznaczać nowe, wysokie standardy na rynku.

Zaplanowany sukces

Ktoś kiedyś powiedział, że to, co jest niezaplanowane, jest byle jakie. W przypadku e-sklepu są to święte słowa, które należy sobie wziąć do serca. Przemyślany i spisany biznesplan to doskonała rama działań biznesowych w przestrzeni wirtualnej. Okazuje się on kluczowym drogowskazem dla zapominalskich i tych, których kusi zboczenie z obranego wcześniej skrupulatnie wyliczonego kursu. Jego nieodłącznym elementem jest budżet, który jest wyznacznikiem dalszych kroków i powinien być znany przed rozpoczęciem działalności. Własna kieszeń, a może środki z programów unijnych, czy państwowych–to warto uwzględnić w biznesplanie. Warto zatem postawić na liczby, które nie kłamią.

Silni(k) sercem sklepu

To, jak będzie działał nasz sklep internetowy, zależy od oprogramowania, w których został stworzony. Posiadający odpowiednią wiedzę techniczną, mogą się zdecydować na samodzielną konfigurację w darmowej opcji. „Zieloni” zaś powinni powierzyć sprawę w ręce profesjonalistów, którzy zbudują intuicyjną, sprawną i skrojoną na miarę stronę naszego sklepu. Dobrze wykwalifikowany specjalista zintegruje stronę z portalami społecznościowymi, jak również dostosuje pod klientów, którzy w przeważającej części są użytkownikami smartfonów. Nie wolno też zapomnieć o kwestii bezpieczeństwa danych klientów, które w rękach profesjonalistów będą bezpieczne.

Bo najważniejszy jest klient

Bez klientów nie ma biznesu, więc to o grupę docelową najbardziej należy się zatroszczyć. Wygląd strony, funkcjonalności, czy wszelkie udogodnienia ze sposobami dostawy, czy przyjazną polityką reklamacyjną włącznie, powinny być dostosowane do obranego przez nas targetu klientów. Posiadanie różnorodnych, zależnych od preferencji wygodnych form kontaktu (mail, telefon, SMS, chat), czy możliwości personalizacji, to tylko niektóre zabiegi przybliżające do odniesienia sukcesu. Dopełnieniem proklienckich działań będzie forma reklamy dostosowana do potencjalnego zakupowicza. Za pomocą prostych narzędzi analizy ruchu na stronie (np. Google Analytics) można dotrzeć do modelowego użytkownika, ale i zwiększyć prawdopodobieństwo dokonania zakupu.

Nowatorska idea, oparta na odpowiednim planie, wsparta konkretnym budżetem i solidną wiedzę profesjonalistów, uzupełniona wrażliwością na potrzeby potencjalnego klienta. To nieodkrywczy przepis na sukces, który warto wziąć sobie do serca przez uruchomieniem biznesu w internecie.

Crehler
Źródło: Crehler – Tworzenie sklepów internetowych

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *