Home / Finanse i oszczędzanie / Jak wykorzystywać social media do promocji firmy?

Jak wykorzystywać social media do promocji firmy?

Czy nowoczesna firma może prowadzić w internecie skuteczne kampanie bez udziału w social mediach? Jest to z pewnością możliwe, jednak nieopłacalne. Marketing internetowy pozwala na prowadzenie działań promujących na własnej stronie, z wykorzystaniem e-mail marketingu, metod SEO czy też płatnej reklamy typu AdWords. Każde takie działanie warto jednak dopełnić obecnością marki w social mediach.

Każdego dnia miliony użytkowników korzystają z internetu, poszukując informacji, rozrywki, dokonując zakupów czy też kontaktując się ze znajomymi. Statystycznie najwięcej czasu spędzają właśnie na korzystaniu z mediów społecznościowych. W Polsce do najpopularniejszych serwisów zaliczamy:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter

To złota trójka, o którą powinien zadbać każdy przedsiębiorca. Social media pozwalają na wzmocnienie wizerunku firmy, prowadzenie działań reklamowych, jak również usprawnienie obsługi klienta. Spora część użytkowników wskazuje wiadomości na Facebooku jako ulubiony kanał kontaktu z markami.

Facebook to idealne medium do zadbania o dobry kontakt z klientami. Ponad 78% polaków korzysta z facebook’a codziennie i sprzwdza go po kilku razy na dzień. Marka powinna być w tej sieci aktywna – regularnie wrzucać posty na tablicę, odpisywać na wiadomości i komentarze użytkowników. To pozwala na wzmocnienie więzi z konsumentem.

Instagram to doskonałe narzędzie do zaprezentowania produktów lub usług, ale również pokazania codziennego życia firmy. Klienci lubią od czasu do czasu napotkać bardziej osobisty akcent (np. zdjęcie zespołu pracowników) – pozwala im to ujrzeć inne oblicze firmy, z usług której korzystają. Jest to portal społecznościowy o charakterze specyficznym: jest głównie dopasowany do urządzeń mobilnych.

Twitter to ciekawe miejsce, które sprawdza się przy przekazywaniu nowinek i krótkich informacji. To żywa i dynamiczna sieć, dzięki której można nawiązać dialog również z innymi markami. Odpowiednie wykorzystanie tego kanału komunikacji może zaowocować nawet nowymi kontaktami biznesowymi. Pdobnie do facebook’a jest to medium bardzo rozpowszechniony w świecie.

Poza wymienioną trójką warto zainteresować się również innymi mediami społecznościowymi: Google+, Snapchat, LinkedIn. Wybór kanałów zależy od potrzeb danej konkretnej marki i powinien być rozsądny. Warto pamiętać również o różnorodności i nie komunikować tych samych treści na wszystkich kanałach na raz. Taka taktyka może szybko znudzić użytkowników, którzy najczęściej śledzą markę w kilku różnych miejscach.

Nie dotyczy to jednak dzielenia się linkami. Gdy na blogu firmowym publikujesz artykuł, najlepszym i najtańszym sposobem na jego promocję jest rozmieszczenie linków do niego treści na wszystkich posiadanych kontach w portalach społecznościowych. Warto jednak pamiętać że każda strona na facebook’u lub twitterze ma też zawierać unikatowy komentarz do tego linku.

Paweł Korobov, Specjalista ds. SEO
Agencja Interaktywna WEZOM. (Zapraszamy do współpracy: +48 733 180 393 | ul. Aleksandra Ostrowskiego 7/414, 53-238 Wrocław, Polska)
 

Zobacz również

Chęć na miedź – oswajamy modny trend

Chcesz odmienić nudną przestrzeń i sprawić, aby znowu rozbłysła? Postaw na miedź – kolor, który …

Jak oszczędzić na prądzie? Oto kilka skutecznych porad

Masz już dość wysokich rachunków za prąd? Nic dziwnego – korzystanie z energii elektrycznej może …

2 komentarze

  1. sam działam w tym temacie dosyć ostro od jakiegoś czasu i poznaję za każdym razem nowe metody promocji firmy w SM 🙂 teraz jest tak wiele możliwości – wystarczy tylko poświęcić trochę czasu

     
  2. Zgadzam się w 100% warto przede wszystkim się pozycjonować w Internecie metoda naturalną, ponieważ to już zostaje na zawsze dla naszej firmy jak i metodą sponsorowaną, która pomaga pozyskać doraźnych klientów.

     

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *