programy lojalnościowe dla firm
w ,

Jaki powinien być dobry program lojalnościowy? Poznaj rozwiązania, które pozwoliły firmom zdobyć wielu wiernych klientów

Programy lojalnościowe dla firm nie są niczym nowym, bo w sprzedaży funkcjonują od wielu lat. Mimo tego ten prosty mechanizm wciąż równie skutecznie zdaje egzamin. I to niezależnie od tego, jakie produkty czy usługi oferuje dany sprzedawca. Program lojalnościowy pozwala bowiem utrzymać klienta przy sobie, a dla przedsiębiorcy oznacza duże oszczędności – generuje znacznie mniejsze koszty niż te, które trzeba by było ponieść, by pozyskać zupełnie nowych klientów.

Programy lojalnościowe dla firm mogą funkcjonować na wiele sposobów

Według prowadzonych badań aż 84% konsumentów twierdzi, że chętnie wybiera usługi firmy oferującej programy lojalnościowe. 66% przyznaje natomiast, że możliwość zdobywania rabatów czy innych korzyści wpływa na ich zwyczaje zakupowe. W programach lojalnościowych tkwi więc ogromny potencjał, który każda firma z pewnością powinna wykorzystywać. Wielu przedsiębiorców wykazuje się w tej kwestii dużą kreatywnością. Zamiast ograniczać się jedynie do oferowania 10% zniżki na kolejne zakupy, sięgają po mniej oczywiste rozwiązania. Warto więc prześledzić najciekawsze programy lojalnościowe dla firm, które mogą stać się świetną inspiracją dla niejednego biznesu.

Zdobywanie nagród zawsze jest ekscytujące

Początkowo standardem były programy lojalnościowe funkcjonujące na zasadzie „zdobądź X punktów i zyskaj rabat”. Z czasem jednak odkryto, że znacznie lepiej działają rozwiązania wielopoziomowe. W takim wypadku po otrzymaniu pierwszej nagrody klient jest zadowolony, a jednocześnie od razu chce więcej. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę sprzedawca odzieży i sprzętu turystycznego The North Face. Członkowie programu lojalnościowego nie zdobywają jednej nagrody, ale z czasem zyskują coraz więcej korzyści. Co więcej, nagrody dostosowane są do ich preferencji czy stylu życia. The North nie proponuje więc jedynie standardowej zniżki. Podobnie jak inne świetne programy lojalnościowe dla firm skupia się na zdobywaniu lojalnych klientów poprzez oferowanie im doświadczeń, które zapamiętają na długo i które pozwolą im zbudować silniejsza więź z marką.

Klientom warto przypominać o okazjach

Nikt nie lubi tracić okazji, dlatego FOMO w marketingu sprawdza się doskonale. Duży problem programów lojalnościowych polega na tym, że klienci mogą o nich zapomnieć. A jeśli nie pamiętają o korzyściach, ich zapał i zadowolenie z zakupów jest już znacznie mniejsze. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Designer Shoe Warehouse, czyli firma, która do perfekcji opanowała przypominanie klientom o obowiązującej ofercie. Za pomocą newslettera zaczęła wysyłać im informacje o tym, na jakim są etapie jest ich program lojalnościowy i ile mogą zyskać, wydając więcej w sklepie DSW. A to skutecznie skłoniło ich do natychmiastowego działania i przyniosło firmie większe zyski. Czasami więc już kierowanie prostych komunikatów o zyskach skutecznie pchnie klienta do działania.

Czy może być coś lepszego niż szansa decydowania o nagrodzie?

Wraz ze wzrostem popularności programów lojalnościowych sklepy musiały odpowiedzieć na ważne pytanie – jak stworzyć program, który zadowoli wszystkich. Wydaje się, że to niemożliwe i że zawsze znajdą się tacy, którym oferowane rabaty nie będą odpowiadać, a tym samym wcale nie pozostaną lojalni firmie. Program lojalnościowy Sephora Beauty Insider został jednak stworzony w taki sposób, by wpasować się w potrzeby jak największej ilości klientów. To oni mogą decydować o tym, na co chcą przeznaczyć zdobyte punkty. Jest to więc idealne rozwiązanie zarówno dla miłośników rabatów, osób chcących otrzymać produkty z limitowanej serii czy takich, które punkty wolą wymienić na karty podarunkowe.

Daj klientowi wpływ, a będzie ci wdzięczny

Klienci uwielbiają mieć moc sprawczą. To z tego powodu często oferuje im się produkt w trzech wersjach tak, by mogli wybrać tę najbardziej dostosowaną do swoich potrzeb. Dzięki temu zyskują poczucie kontroli, a przy okazji i większą satysfakcję z zakupów. REI Co-op w oferowanym przez siebie programie lojalnościowym idzie jeszcze o krok dalej. Klienci w zamian za niewielką opłatę mogą poczuć się jak członkowie firmy. Zyskują między innymi zwrot 10% ze wszystkich zakupów, dostęp do „wyprzedaży garażowych”, a także szereg innych korzyści niedostępnych dla osób „z zewnątrz”. W ten sposób czują, że nie wydają bezmyślnie pieniędzy, ale inwestują je i czerpią z tego zyski. Dzięki temu wzmacnia się tez ich więź z marką. A to przecież właśnie silne utożsamianie się z danym biznesem czy promowanymi przez niego wartościami pozwala skutecznie utrzymać klienta przy sobie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

modelka_maska w placie_FaceBoom

NOWOŚĆ: 2 nowe maski do twarzy w gamie kosmetyków FaceBoom

reguła 7 stosowana w marketingu

Klienci chętnie sięgają po marki, które są im znane. Wykorzystuj regułę 7, by zaufali także Tobie