w ,

Salony urody tracą 4 tys. zł miesięcznie – z powodu opuszczonych wizyt

Salony hair & beauty tracą dziesiątki tysięcy złotych rocznie przez wizyty “no-show’, czyli  opuszczone w umówionym terminie. Klienci nie mają w zwyczaju informować o zmianie decyzji, a właścicielom urodowych biznesów brakuje kompleksowych rozwiązań, które umożliwiały by skuteczną walkę z problemem.

Wyjście do fryzjera, kosmetyczki, SPA czy gabinetu masażu, najczęściej odpuszczamy w piątki po południu, pomiędzy godziną 15.00, a 17.00. Wizyty, na których się nie pojawiamy kosztują salony średnio 3659,70 złotych miesięcznie, co stanowi 8,83% ich miesięcznych przychodów. To średnio ponad 43 tysiące złotych rocznie, w przeliczeniu na jeden salon. Salony tracą pieniądze, a klienci czekają w długich kolejkach na terminy wizyt. Według prezesa Versum, Sebastiana Maśki, te dane to sygnał alarmowy dla branży.  Rozwiązaniem może być system przedpłat, podobny do tych, które z powodzeniem funkcjonują w hotelarstwie, turystyce czy branży rozrywkowej na całym świecie.

Wizytę u lekarza odwołamy, ale u kosmetyczki już nie. Jeśli salony chcą zabezpieczyć swoje finanse i powstrzymać dalszy odpływ pieniędzy, powinny brać przykład z platform takich jak Airbnb, Booking czy Eventeam, które odmawiają przyjmowania rezerwacji bez zapłaty za usługę lub częściowej przedpłaty – mówi Maśka.

Na ich przykładzie widać wyraźnie, że klienci akceptują takie zasady gryi jedyne, czego dotąd brakowało na rynku, to intuicyjny system przedpłat, który rozwiązałby problem z niesłownymi klientami – dodaje.

Dane z ponad 4 tysięcy salonów urody pokazują, że tzw. zjawisko “no-show”, czyli klientów nie pojawiających się na wizycie w umówionym terminie, uderza w całą branżę.

Wartość odwołanych wizyt stanowi aż 10,1 proc. wartości wizyt odbytych. Zatem, nawet 1/10 potencjalnego zarobku salonów przepada przez klientów, którzy nie przychodzą w umówionym terminie. Wprowadzenie szybkich płatności Moment Pay w Versum, połączonych z funkcją przedpłat dla salonów, umożliwia ich właścicielom pobranie płatności za wizytę jeszcze przed jej rezerwacją. Rozwiązujemy więc nie tylko problem strat finansowych, z jakimi borykają się właściciele salonów, ale również kwestię „dziur” w grafiku. Nieopłacona w terminie wizyta anuluje się automatycznie i zwalnia miejsce dla innego klienta – podkreśla Maśka.

Moment Pay umożliwia przyjmowanie przedpłat w części lub całości wartości usługi podczas dokonywania rezerwacji online i telefonicznie, w tym również możliwość aktywowania jej tylko dla wybranych klientów – tych, którzy najczęściej opuszczają wizyty. Realizacja płatności w Moment Pay obejmuje wszystkie dostępne na rynku formy płatności (BLIK, szybki przelew, karta płatnicza). System pozwala także pobierać płatności za wizyty już zrealizowane oraz za sprzedaż produktów z oferty salonu.
Moment Pay działa od grudnia 2019 roku. Przez dwa miesiące z nowej usługi skorzystało już ponad 10 tysięcy fryzjerów, kosmetyczek, barberów czy masażystów.

Obecnie z funkcjonalności korzysta 20% naszych klientów. Szacujemy, że w 2020 roku, będzie to ponad 50%. Już teraz na całym świecie umawiamy blisko 36 milionów wizyt rocznie. Każda z nich może być przedpłacona – dodaje Sebastian Maśka.

Wizyty opuszczane w salonach urody_dane Versum.png
Źródło:Na podstawie danych reprezentatywnej grupy 4055 salonów z branży hair & beauty, będących użytkownikami systemu Versum w okresie 01.01.2019 – 16.01.2020.
O Versum
Versum to najbardziej kompleksowe narzędzie do zarządzania salonami urody, obecne w blisko 100 krajach na całym świecie. Obsługuje miesięcznie prawie 3 miliony wizyt o wartości około 5 miliardów złotych rocznie. System oferuje szerokie wsparcie dla branży hair&beauty, w tym szybkie płatności Moment Pay, zintegrowane z funkcją przedpłat. Pomaga m.in. zarządzać kalendarzem i personelem, prowadzi automatyczne działania marketingowe, monitoruje zasoby, kontroluje magazyn produktów oraz jest bazą wiedzy o klientach. Z Versum korzystają najlepsi specjaliści branży hair&beauty, m.in. Klaudiusz Iciek, ekspert w programie Polsatu “Supermodelka Plus Size”, Andrzej Kawulok (Make my Over), salon Spiękniej by Julia Kamińska, a także sieci salonów fryzjerskich Trendy Hair Fashion oraz sieć salonów Yasumi, DepilConcept, Ce-Ce Beauty Clinic.

Skomentuj

walentynki

40% Polek i Polaków nie obchodzi walentynek

justyna suchanek

Depresja oczami nastolatki – Justyna Suchanek o swojej drodze do zdrowia psychicznego