Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Darmowe szkolenia od Google – czego mogą Cię nauczyć i czy warto z nich skorzystać?

darmowe szkolenia od Google

Jeśli prowadzisz swój własny biznes internetowy albo zastanawiasz się nad jego założeniem, z pewnością wiesz, jak dużą rolę odgrywa wiedza z zakresu marketingu. Znając przynajmniej podstawy, możesz działać skuteczniej, zwiększając zasięgi i zyski. Problem w tym, że trudno zdecydować, skąd czerpać wiedzę. W końcu do dyspozycji masz mnóstwo artykułów, filmów, szkoleń czy książek. Darmowe rozwiązania często dostarczają mniejszej wiedzy, z kolei płatne mogą okazać się sporym i często nietrafionym wydatkiem. Nie brak jednak także propozycji oferujących solidną dawkę informacji zupełnie za darmo. Jedną z nich są darmowe szkolenia od Google.

Dla kogo są darmowe szkolenia od Google?

Nikt nie urodził się ekspertem od Google Ads. Żeby dobrze radzić sobie w świecie marketingu online, musisz poznać podstawy, a potem stale rozwijać swoje umiejętności. A czy ktoś może lepiej przybliżyć Ci tajniki Google Ads niż samo Google? Skorzystanie z materiałów znajdujących się na ich stronie wydaje się więc najbardziej logicznym rozwiązaniem.

Pytanie tylko, czy warto. Odpowiedź brzmi – zdecydowanie. Wszystkie darmowe szkolenia od Google, tak samo zresztą jak te płatne, stworzone są przez profesjonalistów z wieloletnią wiedzą i doświadczeniem. Nie musisz się więc obawiać, że otrzymasz nieaktualne czy nierzetelne informacje. Jeśli zresztą zdarzyło Ci się już wcześniej wypróbować bezpłatne kursy marketingowe czy IT od Google, wiesz, że za darmo możesz otrzymać naprawdę solidną dawkę wiedzy. A jeśli jednak okaże się, że szkolenie nie jest dla Ciebie, nie tracisz żadnych pieniędzy.

Szkolenia od Google mogą przydać się zarówno początkującym, jak i tym bardziej zaawansowanym. Wszystko ze względu na różnorodność materiałów. Nie ma więc wymówek i warto zapoznać się z listą darmowych rozwiązań, wśród których znajdują się:

  • Google Skillshop
  • Google Ultimate Guide,
  • Kurs Google Ads,
  • Tutoriale Google Ads.

Google Skillshop

To właściwie najbardziej popularne bezpłatne szkolenie od Google. Jego ukończenia wymagają nawet niektóre agencje marketingowe zatrudniające pracowników. Zdobytą wiedzę możesz więc wykorzystać nie tylko w swoim biznesie, ale także w celu zwiększenia atrakcyjności swojego CV. Zastanawiając się, które darmowe szkolenia od Google są warte uwagi, w pierwszej kolejności wybierz właśnie Google Skillshop, wcześniej znane jako Akademia Google Ads.

W trakcie nauki możesz poznać tajniki reklam stosowanych w marketingu internetowym – od tych graficznych, przez produktowe aż po reklamy w wyszukiwarce. Każdy kurs w ramach Google Skillshop trwa od 2 do 5 godzin. Po ukończeniu szkolenia i zdania testu na co najmniej 80% otrzymasz też certyfikat potwierdzający Twoje umiejętności.

Google Ultimate Guide

Kolejna opcja to Google Ultimate Guide. Znajdziesz tam materiały związane nie tylko z Google Ads, ale też innymi ważnymi zagadnieniami marketingu internetowego. Dzięki niemu poznasz nie tylko wszystkie kluczowe aspekty reklam Google, ale też te bardziej zaawansowane. Informacje możesz przyswajać w sposób, który jest dla Ciebie wygodniejszy – w formie wideo lub w formie artykułów. Jeśli chcesz poprawić swoją wiedzę z zakresu PPC, jest to idealne rozwiązanie dla Ciebie.

Kurs Google Ads

Pierwotnie ten kurs był płatny, ale Google postanowiło teraz udostępnić go za darmo. W szkoleniu znajdziesz 9 filmów, które przeprowadzą Cię krok po kroku przez każdy etap tworzenia udanej kampanii internetowej. Zaczynając od podstaw, szybko przejdziesz do zagadnień bardziej zaawansowanych, takich jak śledzenie konwersji, określanie stawek za słowa kluczowe czy optymalizacja prowadzonych kampanii. Niezależnie od Twojego doświadczenia w e-marketingu dzięki temu szkoleniu możesz zdobyć spora dawkę wiedzy o Google Ads.

Tutoriale Google Ads

Jeśli powyższe 3 propozycje to dla Ciebie wciąż za mało, pozostają jeszcze tutoriale. Możesz znaleźć je na YouTube w postaci kilku playlist stworzonych przez specjalistów z zakresu marketingu internetowego. Pierwsza z nich zawiera 43 krótkie filmy omawiające najważniejsze aspekty Google Ads. Doskonale sprawdzi się przy odświeżaniu i utrwalaniu wiedzy przed przystąpieniem do testu Skillshop.

Druga opcja to zestaw 51 filmów stworzonych przez specjalistów PPC. Z udostępnionych za darmo materiałów dowiesz się między innymi, jak dobierać słowa kluczowe, poznasz tajniki remarketingu i wyniesiesz swoje umiejętności na nowy poziom. Filmy są stale aktualizowane, dzięki czemu zawierają informacje przydatne właśnie teraz, a nie przed kilkoma latami. Możesz mieć więc pewność, że dzięki tym tutorialom pozostaniesz na bieżąco.

Skomentuj