w

Szczepienia na grypę: czy Polacy planują się szczepić?

Odsetek osób planujących zaszczepić się na grypę w 2020 roku jest ponad sześciokrotnie wyższy niż odsetek Polaków, którzy zaszczepili się na nią w poprzednim sezonie grypowym – wynika z najnowszego barometru nastrojów konsumenckich „Polacy w czasie epidemii” zrealizowanego przez agencję badawczą SW Research.

W Polsce od drugiej połowy września odnotowujemy rekordowe wzrosty zakażeń SARS-CoV-2. W ostatni weekend liczba nowych potwierdzonych przypadków zachorowań na koronawirusa zaczęła przekraczać 2 000. Jesienią tego roku sezon grypowy zbiega się z epidemią. Niektóre objawy koronawirusa są podobne do symptomów grypy, jednak śmiertelność na COVID-19 jest znacznie wyższa. Szczepienie na grypę ułatwia rozróżnienie tych infekcji oraz łagodzi przebieg innych zakażeń wirusowych. Dlatego eksperci od chorób zakaźnych podkreślają, że w sezonie grypowym 2020/2021 bardzo istotne jest zwiększenie poziomu wyszczepialności przeciw grypie w polskim społeczeństwie. W sezonie 2019/2020 na grypę zaszczepiło się 4% Polaków.

szczepienia na grypę

1/3 przebadanych Polaków deklaruje, że przynajmniej raz zaszczepiła się przeciwko grypie w przeszłości. W 2020 roku ¼ respondentów planuje zaszczepić się na grypę. Odmienne zamiary ma ponad połowa Polaków (52%), a 23% nie podjęło jeszcze decyzji odnośnie szczepienia. Co trzeci rodzic planuje zaszczepić na grypę swoje dziecko, a blisko co czwarty (24%) jeszcze waha się w tej sprawie.

Odsetek osób planujących zaszczepienie się na grypę w tym roku jest ponad sześciokrotnie wyższy niż odsetek Polaków, którzy szczepili się na nią w zeszłym sezonie. Spodziewany tegoroczny wzrost wyszczepialności na grypę w polskim społeczeństwie może wynikać z faktu, że część objawów grypy i koronawirusa jest takich samych, a sama szczepionka na grypę może łagodzić przebieg infekcji SARS-CoV-2 – zauważa Piotr Zimolzak, Wiceprezes Zarządu SW Research. Wpływ może mieć również obawa, że w przypadku zachorowania na grypę nie otrzyma się odpowiedniej opieki medycznej, ponieważ szpitale będą przepełnione pacjentami chorującymi na koronawirusa. Kolejne miesiące pokażą czy epidemia COVID-19 faktycznie przekonała Polaków do szczepienia się na grypę – komentuje Zimolzak.

Metodologia badania

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 22-25.09.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W badaniu zebrano 1006 ankiet z reprezentatywną próbą grupy Polaków. Badanie ma charakter cykliczny, prezentowane wyniki pochodzą z Pomiaru XII.

Szczegółowe informacje o projekcie

Projekt badawczy „Polacy w czasie epidemii” to cykliczny barometr nastrojów i zachowań konsumenckich w czasie izolacji. Realizowany jest co dwa tygodnie przy pomocy wystandaryzowanego kwestionariusza. Więcej informacji o projekcie dostępnych jest na stronie agencji SW Research (https://swresearch.pl/covid19), a pełne raporty z każdej fali badania publikowane są w zakładce „Raporty” (https://swresearch.pl/raporty).

Zobacz też: Bitcoin jest kobietą: Co kobieta powinna wiedzieć o bitcoinie?

Skomentuj

reguła 7 stosowana w marketingu

Klienci chętnie sięgają po marki, które są im znane. Wykorzystuj regułę 7, by zaufali także Tobie

jak tworzyć dobre wpisy na bloga

Blog firmowy ma duże znaczenie dla Twojego biznesu. Dowiedz się, jak tworzyć wpisy, dzięki którym zdobędziesz wielu klientów