Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Blog firmowy ma duże znaczenie dla Twojego biznesu. Dowiedz się, jak tworzyć wpisy, dzięki którym zdobędziesz wielu klientów

jak tworzyć dobre wpisy na bloga

Blog firmowy to jeden z ważnych elementów działalności w internecie. Dzięki niemu możesz rozwijać swój biznes, nawiązywać lepszy kontakt z klientami, odpowiadać na ich pytania czy rozwiązywać ich problemy. Za sprawa bloga pokażesz też, że za Twoim biznesem stoi człowiek, a nie tylko marka. Dzięki temu zbudujesz lepszy kontakt ze swoimi odbiorcami i zwiększysz zyski. Żeby jednak czerpać korzyści z blogowania musisz nie tylko dodawać posty regularnie, ale także pisać w sposób, który sprawi, że inni będą chcieli Cię czytać. Zanim więc zabierzesz się za wstawianie kolejnych postów, dowiedz się, jak tworzyć dobre wpisy na bloga.

Dlaczego warto potraktować blogowanie poważnie?

Oczywiście blog to tylko dodatek do Twojego biznesu. Jeśli jednak już postanowisz go założyć, podejdź do sprawy poważnie. Wbrew pozorom możesz czerpać z niego więcej korzyści, niż Ci się wydaje. Przede wszystkim to świetny sposób na wygenerowanie organicznego ruchu. Dowiadując się, jak dobierać słowa kluczowe i poznając podstawy SEO możesz wpleść w tekst frazy, które zapewnią Ci lepszą pozycję w wyszukiwarce. Dzięki temu więcej potencjalnych klientów trafi na Twojego bloga.

Oprócz wykorzystania odpowiednich fraz możesz też śledzić trendy i najczęstsze problemy w Twojej branży, a potem tworzyć wpisy właśnie na ten temat. Dzięki temu dostarczysz naprawdę wartościowy content. A to w połączeniu z dobrym SEO sprawi, że na Twojego bloga zaczną zaglądać nie tylko klienci, ale także osoby, które szukają odpowiedzi na swoje pytania czy chcą rozwiązać jakiś problem. Widząc wartościowe treści na Twoim blogu mogą szybko uznać, że znasz się na swojej branży. Chętnie przejrzą więc Twoją ofertę i dzięki contentowi, jaki tworzysz, zaufają, że Twoje produkty czy usługi rzeczywiście są warte swojej ceny.

Twój blog firmowy to więc nie tylko hobby czy dodatek stworzony tylko pod SEO, ale idealne narzędzie do zwiększenia zysków naprawdę niewielkim kosztem. Jest jednak pewno „ale” – żeby to wszystko zadziałało, najpierw musisz wiedzieć, jak tworzyć dobre wpisy na bloga. Bez tego nawet najlepsze frazy na niewiele się zdadzą. W końcu żeby blog się rozwijał, ludzie musza chcieć Cię czytać.

Jak tworzyć dobre wpisy na bloga?

Nie wystarczy tylko usiąść i zacząć pisać albo czekać, aż spłynie na Ciebie wena. Choć lepiej jest myśleć, że blogowanie to tylko kreatywne zajęcie, to jednak ma w sobie też wiele z rzemiosła. Za każdym razem musisz wykorzystywać te same narzędzia, bo bez nich niewiele zdziałasz, a przynajmniej efekt końcowy będzie daleki od zamierzonego. Nie musisz się jednak martwić – nie oznacza to, że żeby blogować, masz zaopatrzyć się w specjalistyczne programy czy akcesoria. Twoimi narzędziami w tym przypadku jest struktura wpisu, a właściwie pewna checklista, którą zawsze musisz mieć przy sobie, tworząc wpisy. Składają się na nią takie elementy jak:

  • Nagłówek
  • Lead
  • Pierwszy akapit
  • Struktura tekstu.

Nagłówek – przykuj uwagę czytelnika

Stworzenie dobrego nagłówka wcale nie jest proste, ale to jedna z najważniejszych kwestii. Pamiętaj, że wchodząc na Twojego bloga albo nawet patrząc na Twój post udostępniony w internecie, odbiorca tych treści widzi zawsze zdjęcie, nagłówek i ewentualnie kilka pierwszych zdań tekstu. To właśnie na tej podstawie decyduje, czy chce kliknąć w treść i czytać dalej, czy też woli poświęcić swój czas na coś innego. Clickbaity wciąż zdają egzamin, ale niekoniecznie przyniosą Ci dobrą renomę. Sprawią też, że odbiorcy od razu będą zakładać, że Twój tekst nie jest wysokiej jakości. Musisz więc znaleźć równowagę miedzy tytułem, który zachęca do klikania a takim, który przekonuje, że Twój tekst jest warty przeczytania. Dobrze sprawdzają się wciąż nagłówki typu „X sposobów na…” albo te związane z językiem korzyści – np. „jak pisać bloga, który przyciągnie do Ciebie klientów”?

Lead – wszystko zależy od pierwszych zdań

Masz już tytuł? Czas na pierwszy paragraf. Gdy zastanawiasz się, jak tworzyć dobre wpisy na bloga, zawsze pamiętaj o hierarchii nagłówek –> lead –> dalsza część tekstu. Jeśli udało Ci się skłonić czytelnika, by kliknął w tekst dzięki chwytliwemu tytułowi, nie oznacza to jeszcze, że masz jego uwagę. Na tym etapie dokona on kolejnej oceny – na podstawie pierwszych kilku zdań zastanowi się, czy na pewno chce poświęcić kilka minut na Twój tekst. Musisz więc napisać lead w taki sposób, że czytelnik nawet nie zauważy, kiedy przejdzie do dalszej części tekstu. Tutaj możesz na przykład odwołać się do problemów potencjalnego odbiorcy, opowiedzieć o jego wątpliwościach, obawach czy pragnieniach i przekonać, że dobrze go rozumiesz, a w dodatku masz sposób, by mu pomóc.

Dalsza część tekstu – czas na więcej swobody

Masz dobry lead? Świetnie, w takim razie czytelnik przeszedł do dalszej części tekstu. Na tym nie kończy się jednak Twoja praca. Musisz jeszcze utrzymać jego uwagę. Tutaj możesz dać się już nieco ponieść wenie. Pamiętaj jednak o obietnicy złożonej w leadzie – masz udzielić czytelnikowi konkretnych odpowiedzi czy przydatnych wskazówek. Jeśli zastanawia się, jak wybrać szafę do sypialni, daj mu kilka konkretnych rad. Jeśli chciałby natomiast skutecznie oszczędzać pieniądze – pomóż mu i udziel odpowiedzi zgodnie z obietnicą z tytułu i leadu, bez zbędnego lania wody czy wielu dygresji. Jeśli nie dasz tego, co obiecujesz albo zagrzebiesz to pod warstwą wielu innych informacji, czytelnik może poczuć się oszukany.

Nie zapomnij o strukturze tekstu!

Masz to – chwytliwy nagłówek, lead zachęcający do czytania i merytoryczny, angażujący wpis. Teraz pamiętaj jeszcze o tym, by całość była przyjemna dla oka:

  • wybierz estetyczne zdjęcie, które zilustruje cały post. Możesz też użyć grafiki w samej treści, by dodatkowo ją urozmaicić i nieco oddzielić od siebie kolejne bloki tekstu,
  • Nie twórz też zbyt długich akapitów, bo takie trudno się czyta,
  • Rozważ użycie wypunktowań – czytelnicy bardzo to lubią,
  • Nie traktuj niedbale nagłówków dla kolejnych akapitów – wielu czytelników po przeczytaniu tytułu i leadu „skanuje” cały tekst, by ocenić, czy na pewno chce go przeczytać. W takiej sytuacji to właśnie dobre nagłówki mogą przesądzić o Twoim sukcesie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *