Napisanie dobrego postu na blog wymaga odpowiedniego przygotowania się. Zaczyna się, zanim jeszcze zaczniesz pisać 🙂 Możesz chcieć zacząć od razu, ale pamiętaj: pisanie zajmuje trochę czasu. A kiedy już napiszesz dobry post, będziesz musiał poświęcić czas na jego promowanie i aktualizowanie treści.
Dziś publikujemy check listę, którą warto uwzględniać, jeśli chcesz pisać dobre posty na swojego bloga.
- Pierwsze i najważniejsze: cel / intencja. Zastanów się jakim celom będzie służył ten post. Czy będzie wspierał działania seo, czy ma sprzedawać, czy może zwiększać liczbę subskrybentów swojego mailingu?
- Wybierz słowo kluczowe – jeśli chcesz być widoczny w wyszukiwarce to wybierz słowo kluczowe, którego będziesz używać w poście.
- Stwórz nagłówek – utworzenie nagłówka (nawet w wersji roboczej) pozwoli trzymać się tematu. Słowo kluczowe warto użyć w nagłówku
- Utwórz nagłówek. Zapisz przynajmniej jeden wstępny pomysł na tytuł artykułu. Znajomość nagłówka przed rozpoczęciem pisania pomaga trzymać się tematu i zrealizować to, co obiecujesz w tytule.
- Zidentyfikuj swoich odbiorców. Wskaż dokładnie, dla kogo piszesz wpis na blogu. Znając odbiorców swoich treści, znacznie łatwiej jest do nich pisać.
- Napisz ponad 300 słów. Napisz tyle, ile potrzebujesz, aby w pełni omówić ten temat, a najlepszą praktyką jest napisanie ponad 300 słów, aby pokazać wyszukiwarkom, że jest to gruntowny zasób. 8. Dodaj wartość. Pisząc post, podaj szczegóły, fakty, statystyki, wnioski, wiadomości i informacje, które są cenne i pomocne dla czytelnika.
- Pokaż, nie mów – czy uzywaj przykładów. Ważną częścią tej listy kontrolnej do pisania blogów jest używanie przykładów, które pomagają odbiorcom dogłębnie zrozumieć i wchłonąć przesłanie, które próbujesz udostępnić.
- Pisz w pierwszej osobie. Spraw, aby post był interesujący, pisząc o sobie.
- Pisz tak, żeby łatwo było przyswoić tekst. Chociaż jakość pisania powinna być wysoka, zachowaj prostotę w słowach. Nie używaj zbyt skomplikowanej struktury zdań ani terminologii, która może stracić czytelników.
- Zapewnij odpowiednie źródła. Jeśli w swoim poście na blogu używasz cytatów lub informacji z innych witryn, podaj odpowiednie cytaty, wymieniając i łącząc się ze źródłem.
- Używaj śródtytułów. Podziel treść na akapity i podkreśl za pomocą podtytułów w całym poście, aby podzielić sekcje tekstu.
- Użyj podstawowego słowa kluczowego w co najmniej jednym nagłówku. Część listy kontrolnej pisania na blogu powinna obejmować wstawienie słowa kluczowego w co najmniej jednym podtytule.
- Rozbij duże akapity. Treści cyfrowe powinny dawać się przesuwać, więc podziel duże bloki tekstu i akapity, dodając akapity i spacje.
- Dodaj linki. Pisałaś już na podobny temat? Do artykułu dodaj link który wskazuje gdzie czytelnik może znaleźć inne informacje na ten temat.
- Podkreśl ważne informacje. Jedną z najważniejszych wskazówek dotyczących pisania treści jest używanie funkcji formatowania, które ułatwiają przeglądanie postów. Pogrubienie, kursywa lub inne podkreślenie ważnych informacji.
- Dodaj grafikę. Dzięki grafikom post będzie bardziej angażujący i interesujący. Jeszcze lepiej jeśli są to Twoje grafiki – oryginalne zdjęcia czy obrazki, które Ty tworzysz.
- Upewnij się, że obrazy mają odpowiedni rozmiar. Obrazy, które są zbyt duże, spowalniają szybkość ładowania witryny, więc nie używaj zdjęć o dużych rozmiarach plików.
- Użyj słowa kluczowego w nazwie, tytule i znaczniku alt obrazu.
- Nie naruszaj praw autorskich. Sprawdź dokładnie, czy masz prawo do publikowania multimediów, aby uniknąć naruszenia praw autorskich w przypadku cyfrowych zdjęć i filmów.
- Użyj słowa kluczowego w tytule artykułu. Upewnij się, że tytuł jest niepowtarzalny, aby uniknąć problemów ze zduplikowanymi tagami tytułu, które mogą zaszkodzić SEO Twojej witryny. Zwykle możesz użyć tego samego tytułu strony co nagłówek.
- Użyj podstawowego słowa kluczowego w opisie meta artykułu.
Dzięki stosowaniu tych wytycznych post na pewno łatwiej będzie wypozycjonować i zainteresować nim Twojego czytelnika.