Mały budżet reklamowy to dla wielu marek skuteczna przeszkoda, której nie potrafią pokonać, gdy chcą reklamować się w internecie. Nie musi jednak tak być, gdyż istnieje wiele ciekawych i co najważniejsze niskokosztowych sposobów na reklamę marki w sieci. W tym tekście podpowiadamy, na jakie rozwiązania reklamowe warto zwrócić szczególną uwagę, jeśli dysponujemy niedużym budżetem reklamowym, a chcemy promować się internetowo.
Spis treści:
Prowadzenie profili w social mediach
Niezawodnym sposobem na darmowe reklamowanie się w internecie jest prowadzenie profili z mediach społecznościowych. Jest to darmowy sposób lub niskobudżetowy jeśli zamierzamy wykorzystywać proste usługi reklamowe w postaci kupowania grafik czy treści. Sam sposób polega na stworzeniu odpowiednich profili marki na tych platformach społecznościowych, na których przebywają nasi odbiorcy. Następnie będziemy regularnie je prowadzili, a także rozwijali i to wokół nich gromadzili naszych fanów.
Jest to bardzo dobry pomysł z kilku powodów. Przede wszystkim w ten sposób możemy dotrzeć do bardzo dużego grona odbiorców, nawet nie znając się na zaawansowanych technikach reklamy. Regularne prowadzenie profili społecznościowych, które będą ciekawe, będzie również niezmiernie podobało się zainteresowanym daną tematyką. W taki sposób możemy pozyskiwać realnie duże ilości odbiorców, promując się np. na grupach, dodając jakościowy content tematyczny, odpowiednio tagując treści czy zachęcając do udostępnienia naszego profilu. Samo jego prowadzenie nie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, a jedynie regularności. Oprócz systematyczności możemy korzystać z różnych form prowadzenia profilu i publikować na nim różnorodne treści w zależności od tego, jak dużo czasu mamy.
Content marketing
Drugim ciekawym sposobem na niskobudżetowe reklamowanie się w internecie jest content marketing. Jest to ogólnie strategia marketingu internetowego, która polega na publikowaniu w sieci przydatnych materiałów. Mogą być to teksty tematyczne, artykuły eksperckie, poradniki, video tutoriale czy innego rodzaju content tematyczny. Następnie oznaczamy takie treści logiem naszej marki lub linkiem do naszej strony internetowej i publikujemy w wielu miejscach w internecie.
Działanie takie przede wszystkim ma bardzo dobry stosunek włożonej pracy do korzyści, jakie uzyskamy. Często opublikowanie jednego artykułu w kilku miejscach w internecie pozwoli uzyskać nam ogromny ruch przybywający na naszą stronę internetową liczony w setkach i tysiącach odbiorców. Jest to zatem bardzo korzystny sposób reklamy. Korzystając z niego, nie musimy również obawiać się o jakość działań reklamowych, a także możemy korzystać z pasywności pod kątem marketingu. Oznacza to, że raz dodany content w internecie będzie stale generował nam pewną ilość ruchu i odbiorców, nawet wiele lat po jego pierwotnej publikacji czego nie możemy powiedzieć przy większości działań reklamowych, które kończą się wraz z zaprzestaniem finansowania.
Ogólnie content marketing może być darmowym sposobem reklamy w internecie. Możemy samodzielnie tworzyć treści tematyczne, a następnie samodzielnie publikować je w internecie. Jeśli jednak posiadamy pewien budżet, możemy wspomóc ten proces i nieco go przyspieszyć. Możemy zatem zlecić napisanie treści tematycznych lub kupić je u copywriterów. Następnie możemy zlecić agencji marketingowej opublikowanie contentu lub regularne działania prowadzone na małą skalę. Nie będą to działania opiewające na setki tysięcy złotych, ale biorąc pod uwagę opłacalność tego sposobu reklamowego i jego systematyczność może być to bardzo dobry sposób na niskobudżetową reklamę internetową w sieci.
Reklama szeptana
Bardzo ciekawym sposobem na tanie reklamowanie się w internecie, który możemy przeprowadzać, jest reklama szeptana. Buzz marketing polega na umieszczeniu w internecie pozytywnych opinii oraz rekomendacji o naszej marce w różnych miejscach. Będą to krótkie wpisy przedstawiające naszą markę lub produkty w pozytywnym świetle zachęcające do zakupu. Mogą funkcjonować jako zwykłe polecenia naszej marki przez nas samych lub być stylizowane na poleceniach osób, które mają naszą markę. Niezależnie jednak od formy z polecenia, mają one przeważnie kilku zdaniową długość, a także są umieszczane w mediach społecznościowych, na forach internetowych, i wszędzie tam, gdzie jest to tylko możliwe.
Jest to nieco prostszy sposób content marketingu, który możemy wykonywać przy minimalnym nakładzie pracy. Wystarczy odpowiadać w wątkach na istniejące już pytania o polecenie marki z naszej branży lub zakładać nowe wątki polecające. Koszt dodawania takich opinii może rozpoczynać się od kilku złotych za jedną, choć jest to dobra opcja, gdy zamierzamy działać na dużą skalę.
Barterowa reklama
Jednym z najbardziej zaskakujących sposobów na niskokosztową, a wręcz w tym przypadku darmową reklamę jest reklama barterowa. W zasadzie nie powinniśmy dziwić się takiemu rozwiązaniu, gdyż staje się coraz popularniejsze i ma sporo zalet. Reklama barterowa polega na wymiennej reklamie z inną marką lub osobą. W myśl tej zasady odnajdujemy drugą osobę, która również nie ma budżetu i chce się reklamować w sieci. W tym momencie rozpoczynamy współpracę i my reklamujemy daną markę naszym fanom, a ona rekompensuje się tym samym.
Reklama barterowa jest zatem bezkosztowym rozliczaniem reklamy, gdzie w zamian za naszą reklamę oferujemy takie same usługi firmie, która będzie promowała nas.
Reklama taka ma bardzo wiele zalet. Przede wszystkim nie musimy posiadać jakiegokolwiek budżetu reklamowego, aby móc promować się w internecie. Możemy również ustalić wszystkie szczegóły z drugą osobą i promować się w taki sposób, aby reklama była dla nas korzystna. Na rynku istnieje coraz więcej portali i profili czy serwisów, na których możemy nawiązywać kontakt z osobami również chcącymi promować się barterowo, co znacznie ułatwia całe przedsięwzięcie.
Mamy również wpływ na to, z jakim partnerem reklamowym współpracujemy, a więc możemy ograniczyć ryzyko problemów praktycznie do zera. Reklamując się barterowo możemy współpracować z markami działającymi w tej samej branży lub w innych kategoriach tematycznych. Ważne jest jednak, aby nasi klienci i klienci naszego partnera mogli skorzystać z reklamowanych usług.
Jeden komentarz
Dodaj odpowiedź