Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Zalety pracy zdalnej dostrzegają nie tylko pracownicy. Na home office zyskasz także jako pracodawca

zalety pracy zdalnej

Mówiąc o zaletach płynących z pracy zdalnej, przyjmuje się zwykle perspektywę pracowników. Wiele osób zachwala możliwość wypełniania swoich obowiązków służbowych z domu, kawiarni czy nawet w podróży. Zalety pracy zdalnej odczujesz jednak nie tylko jako pracownik, ale także jako pracodawca.

1. Twoi pracownicy będą bardziej wydajni

Może Ci się wydawać, że gdy pozwolisz pracownikom wypełniać ich obowiązki z domu, przestaną dotrzymywać terminów i spadnie ich produktywność. Nie bez powodu mówi się zresztą, że home office wymaga większej organizacji i umiejętności oddzielenia obowiązków zawodowych od tych domowych.

Pewnie zaskoczą Cię więc wyniki badania Harvard Business School, w którym sprawdzano wydajność pracowników. Ci, którzy mogli pracować poza biurem, mieli wydajność większą o 4,4%. Zaskakujące? Pracownik w domu może zorganizować sobie pracę w taki sposób, w jaki chce. Nie musi siedzieć przy biurku, może założyć słuchawki albo pójść do kawiarni, jeśli tam lepiej się skupia. Nie poświęca też czasu na kawę z kolegami z pracy czy przedłużające się rozmowy pomiędzy kolejnymi obowiązkami.

Zobacz też: Blaski i cienie home office – praca zdalna nie dla każdego

2. Nie będą tracić czasu na dojazd

Żaden pracownik nie lubi jeździć do biura. Szczególnie, jeśli droga w jedną stronę zabiera mu godzinę czy półtorej. W ten sposób czas poświęcany na pracę znacznie się wydłuża, nawet jeśli w biurze spędza on zawsze 8 godzin. Ci pracownicy, którzy mają do biura szczególnie daleko, chętniej więc korzystają z możliwości opuszczenia dnia w pracy. Częściej też zmieniają pracę na inną. A to oznacza dla Ciebie konieczność zainwestowania czasu i pieniędzy w rekrutację i wyszkolenie kolejnych kandydatów na stanowisko.

Jeśli natomiast Twoi pracownicy korzystają z transportu publicznego i to jeszcze z przesiadkami, nieraz może ich spotkać awaria czy opóźnienie autobusu albo pociągu. Zaletą pracy zdalnej jest natomiast niewątpliwie możliwość pracowania w każdych warunkach – nawet takich, w których pracownicy zwykle nie dostaliby się do biura.

3. Możesz zatrudnić każdego

Choć można wymienić liczne zalety pracy zdalnej, to jedną z największych dla pracodawcy jest na pewno możliwość skompletowania najlepszej załogi. Nieważne, czy kandydat na dane stanowisko mieszka w tym samym mieście czy nawet w innym kraju. Dzięki zaoferowaniu mu pracy zdalnej nie będzie to żadną przeszkodą. Tym samym możesz wybrać osoby najlepsze.

4. Twoi pracownicy będą zdrowsi

Kiedy pracownik traci dużo czasu na dojazdy albo cały dzień musi spędzać w jednej pozycji przy biurku, nie ma czasu na myślenie o prawidłowej postawie, ale też i o ćwiczeniach fizycznych. Często też pracownicy biurowi nie chcą tracić czasu na przygotowywanie zdrowego jedzenia. Znacznie prostsze wydaje im się zjedzenie batonika czy drożdżówki. Pracując w domu nie mają tego problemu. Łatwiej im jest przygotować zdrowe jedzenie, nie muszą go ze sobą wozić i nie ma możliwości, że o nim zapomną. Łatwiej też im znaleźć czas na ćwiczenia fizyczne, bo nie tracą kilku godzin tygodniowo na dojazdy. Zdrowsi pracownicy są natomiast bardziej wydajni i rzadziej chorują.

5. Możesz zaoszczędzić. I to sporo

Kolejne zalety pracy zdalnej związane są z oszczędnościami. I to na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim oszczędzasz na rekrutacji i szkoleniach. Pracownicy rzadziej chodzą na zwolnienie lekarskie, nie ma też ryzyka, że z powodu nagłych zdarzeń na drodze nie dotrą do biura. Co jednak najważniejsze – odchodzą koszty związane z wynajęciem biura, zapewnieniem materiałów biurowych i odpowiedniego sprzętu. Możesz je znacznie zredukować, a niektóre nawet całkowicie wyeliminować.

6. Pracownicy, dostrzegając zalety pracy zdalnej, będą bardziej lojalni

Na koniec warto jeszcze dodać, że oferując możliwość pracy zdalnej, zwiększasz też szansę, że pracownicy zostaną z Tobą na długo. Oni też dostrzegają zalety pracy zdalnej. Jeśli wiedzą, że mogą pracować z dowolnego miejsca, mają większą swobodę w dostosowaniu harmonogramu i nie muszą tracić czasu i energii na dojazdy, będą bardziej lojalni wobec Ciebie i firmy. Personel zadowolony ze swojej pracy i pracodawcy to z kolei większa wydajność, a tym samym – większe zyski.

Zobacz też: Każdy to robi, ale niewielu o tym mówi: cała prawda o pracy zdalnej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *