Jeśli promujesz swoje produkty w mediach społecznościowych i pracujesz nad budowaniem silnej marki osobistej, to musisz tworzyć wartościowe treści. Tylko wtedy będziesz rozwijać swoje konto, zwiększać zasięgi i stawać się prawdziwą influencerką. Jeśli Twoja kreatywność zawiodła, to dobra wiadomość jest taka, że w tym wpisie znajdziesz liczne pomysły na content dla influencera, które możesz wykorzystać przy promocji.
Spis treści:
Jak tworzyć wartościowy content w mediach społecznościowych? Kilka rad na początek
Zanim jednak pomysły na content dla influencera natchną Cię do błyskawicznego działania i na fali tej motywacji zaczniesz tworzyć lub dogadywać szczegóły współpracy, musisz pamiętać o kilku kwestiach.
- Planuj swoje treści z wyprzedzeniem – tylko wtedy będziesz działać spójnie, zgodnie z potrzebami Twojej grupy docelowej i unikniesz sytuacji, w której zaniedbujesz regularną publikację albo tworzysz treści na szybko, byle tylko zmieścić się w założonym terminie,
- Zawsze zastanawiaj się: czy to właściwy środek do celu? – jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż albo znacznie zwiększyć liczbę followersów, to zastanów się, czy dana treść ma potencjał, by pomóc Ci ten cel osiągnąć,
- Poznaj swoich odbiorców – to oni powiedzą Ci najlepiej, czego oczekują. A przecież, by wykorzystać potencjał influencer marketingu, musisz odpowiadać właśnie na potrzeby followersów.
Pomysły na content dla influencera z cyklu „poznajmy się”
Social media to specyficzne środowisko – tutaj nie możesz stawiać wyłącznie na promocję ani nawet wyłącznie na edukację swoich odbiorców i pomaganie im w codziennych problemach. Musisz dać się też poznać jako człowiek, pokazać ludzką twarz swojego biznesu. Właśnie dlatego ważnym elementem contentu będą posty, rolki i stories, które pozwolą lepiej Cię poznać:
- Opowiedz kim jesteś, jaka jest Twoja pasja;
- Pokaż swoją historię na bazie dobrego storytellingu – opowiedz o trudnościach i ich przezwyciężeniu, drodze do miejsca, w którym jesteś teraz;
- Opowiedz ciekawą historię związaną ze swoją firmą;
- Dziel się życiem zza kulis i po pracy;
- Opowiadaj o wydarzeniach biznesowych i pokazuj, jak w nich uczestniczysz;
- Pokaż opinie swoich klientów, by budować zaufanie.
Content z cyklu „cytaty”
Jest wiele takich cytatów, które mogą naprawdę skłonić do myślenia i wywołać ożywioną dyskusję. Co ważne, wcale nie chodzi oto, by były to np. treści motywacyjne.
- Pokaż cytaty związane z Twoją branżą – np. najczęstsze teksty, które słyszysz z ust klientów;
- Podziel się cytatami związanymi z rodzajem prowadzonej przez Ciebie działalności;
- Pokaż cytaty, które miały wpływ na Twój biznes i to, w jakim miejscu jesteś teraz;
- Podziel się swoim ulubionym cytatem i poproś odbiorców, by zrobili to samo – to świetny sposób na zwiększenie zaangażowania pod postem.
Content z cyklu „teraz głos mają odbirocy”
Kolejne pomysły na content dla influencera i zwiększenie zaangażowania w social media oparte są na pytaniach. Możesz więc pytać odbiorców:
- Jakie błędne przekonania mieli w związku z Twoją branżą;
- Jakie zagadnienia są dla nich niejasne;
- Jakie książki, kursy, filmy polecają Ci w związku z danym tematem;
- Co chcą zobaczyć na Twoim profilu w pierwszej kolejności – daj im zdecydować, jaki temat pojawi się pierwszy;
- Czego chcieliby się dowiedzieć – na jaki temat masz poprowadzić np. najbliższą transmisję life.
Posty tematyczne
Możesz też wybrać konkretny dzień tygodnia powiązany z danym tematem – np. motywacyjny poniedziałek albo piątek z ciekawostkami z branży i regularnie publikować w tym temacie.
A możesz pójść jeszcze inną drogą i raz na jakiś czas zaplanować cały tematyczny tydzień. Pamiętaj tylko, by odpowiednio wcześniej uprzedzić odbiorców, jakich treści mogą się spodziewać w poszczególnych dniach.
Content z cyklu „wyzwanie”
Pomysły na content dla influencera, które również świetnie zdają egzamin, to te związane z wyzwaniami. Możesz zachęcić odbiorców, by w ramach takiej akcji podjęli jakąś aktywność, a nawet też do nich dołączyć i również relacjonować swoje postępy.
Masz tu ogromne pole do popisu – wiele zależy od tematyki, w jakiej się obracasz. To może być chociażby wyzwanie publikacji 30 postów w ciągu 30 dni, wyzwanie tworzenia 1 rolki na tydzień, ale równie dobrze np. wyzwanie dbania o codzienną aktywność fizyczną.
Koniecznie pamiętaj, by zachęcić odbiorców, aby w ramach dzielenia się efektami oznaczali Twój profil – dzięki temu będziesz konsekwentnie zwiększać swoje zasięgi.
Content biznesowy
Ostatnia kategoria pomysłów na content dla influencera to treści ściśle związane z biznesem i jego promocją. W ramach tego rodzaju treści możesz:
- Organizować konkursy z prezentami;
- Rozmawiać o produktach i usługach, które obecnie znajdują się w promocji;
- Opowiadać o zupełnie nowym produkcie lub usłudze, którą wprowadzasz do swojej oferty;
- Przedstawiać zalety danego produktu lub usługi;
- Wykorzystując efekt FOMO wprowadzić krótką promocję, o której poinformujesz w social media;
- Tworzyć treści edukacyjne związane z Twoją firmą;
- Zorganizować rozdanie;
- Podzielić się konkretnymi wskazówkami dla osób z Twojej niszy.
Jak widzisz, możliwości jest naprawdę wiele. Jeśli do tej pory nie miałaś pomysłu na kolejne treści na swoim profilu, ten post prawdopodobnie dał Ci naprawdę dużą dawkę inspiracji. Teraz nie pozostaje więc już nic innego jak wziąć się do roboty i zacząć tworzyć!