prowadzenie profilu firmy na Facebooku
w

Chcesz promować swój biznes w sieci i zdobyć więcej klientów? Wykorzystaj potencjał Facebooka!

Jeśli startujesz z własnym biznesem albo prowadzisz już firmę i chcesz ją rozwijać, na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważnym aspektem jest obecność na Facebooku. To właśnie z jego pomocą możesz pozostawać w kontakcie z potencjalnymi klientami, szybko odpowiadać na ich pytania, skracać dystans i zdobywać zaufanie. Zyskujesz też dostęp do ogromnego grona potencjalnych odbiorców – w końcu profil w mediach społecznościowych ma teraz praktycznie każdy. Prowadzenie profilu firmy na Facebooku znacząco różni się od działań podejmowanych na prywatnym profilu. Nie jest jednak trudne – wystarczy zadbać o kilka kwestii.

Ustal cele

Początkowo może Ci się wydawać, że prowadzenie profilu firmy na Facebooku jest skomplikowane, ale pamiętaj, że każdy kiedyś zaczynał. Mimo że niektóre biznesy świetnie radzą sobie teraz w social mediach, to kiedyś znajdowały się dokładnie w tym samym punkcie co Ty teraz. O ile nie korzystały z pomocy osób specjalizujących się w działalności w mediach społecznościowych, to czuły się tak samo zagubione na początku tej drogi. A teraz radzą sobie świetnie. I tak samo będzie z Tobą. Wystarczy, że poznasz pewne podstawy.

Prowadzenie każdego biznesu wymaga wyznaczenia konkretnych celów. Dzięki temu łatwiej będzie Ci podejmować konkretne działania i sprawdzać, czy odniosły pożądany efekt. Zastanów się więc, na czym Ci zależy. I nie ograniczaj się do ogólników takich jak „zdobycie dużej ilości obserwujących fanpage”. To właściwie nic nie oznacza. „Dużo” to dla jednej osoby 500 osób, dla innej 50 tysięcy.

Zaangażuj czytelników

Prowadzenie profilu firmy na Facebooku ma sens tylko wtedy, gdy zaangażujesz ludzi. W przeciwnym razie wiele osób, które zaczęły obserwować Twój profil, szybko o nim zapomni. Pamiętaj, że obecność firmy w mediach społecznościowych to nie tylko świetna wizytówka i sposób na dostarczenie potencjalnym klientom wielu przydatnych informacji. W tym miejscu możesz także zadbać o zdobywanie lojalnych klientów. Jeśli sprawisz, że będą Cię lubić i o Tobie pamiętać, chętniej skorzystają z Twojej oferty. Wykorzystuj więc swój profil do odpowiadania na ich pytania, rozwiązywania problemów i budowania pozytywnego wizerunku. Możesz wykorzystać nawet archetypy marki, by kreować konkretne wrażenie. Przede wszystkim jednak zaangażuj swoich obserwatorów do dyskusji – zadawaj pytania, poznawaj ich potrzeby, zachęcaj do rozmowy i interakcji.

Dowiedz się wszystkiego o swoich odbiorcach

A skoro już mowa o dyskusji, to Facebook jest idealnym miejscem, by naprawdę poznać swoich odbiorców. Jeśli masz stronę internetową czy nawet blog firmowy, dysponujesz znacznie mniejszą ilością informacji. Możesz sprawdzać statystyki, analizować, skąd pochodzi ruch na stronie czy jakie frazy są najczęściej wyszukiwane. To jednak media społecznościowe są największa kopalnią wiedzy o grupie docelowej. Tutaj znacznie skraca się dystans.

Publikowane przez Ciebie posty mogą nie tylko przedstawiać nowe sukcesy firmy czy informować o ofercie. To także idealne miejsce do prowadzenia wspomnianej już dyskusji. Wykorzystaj więc ten potencjał, zadawaj pytania i zrozum potrzeby klientów na głębszym poziomie niż konkurencja. To da Ci ogromną przewagę. Oczywiście pod warunkiem, że zapiszesz gdzieś wszystkie zdobyte informacje i będziesz z nich korzystać przy tworzeniu kolejnych produktów, usług, wpisów na bloga czy nawet nowych postów.

Usprawnij prowadzenie profilu firmy na Facebooku dzięki kalendarzowi aktywności

Wyobraź sobie taką sytuację: wiesz już o potencjale, jaki niesie za sobą profil w mediach społecznościowych. Chcesz zwiększać zaangażowanie odbiorców, pokazać się od bardziej ludzkiej strony i osiągać większe zyski. Tworzysz więc pierwszy wpis, na fali początkowej motywacji dodajesz kolejny, a potem nadchodzi codzienność, inne obowiązki zawodowe i profil powoli odchodzi w zapomnienie. Dodajesz treści chaotycznie, czasem trochę na siłę – taki scenariusz niestety często dotyczy firm stawiających pierwsze kroki w social mediach. Zadbaj więc, by nie dotyczył i Ciebie.

Jak więc rozwiązać ten problem? Tak samo jak planowanie jest niezbędną częścią całego biznesu i organizacji codziennej pracy, tak samo nie może się bez niego obejść prowadzenie profilu firmy na Facebooku. A właściwie – może się obyć, ale na pewno efekt będzie znacznie gorszy. Ustal więc sobie konkretne dni, w których dodajesz treści i trzymaj się ich. Co tydzień, dwa tygodnie czy miesiąc ustalaj też, o czym napiszesz.

Dzięki takiemu kalendarzowi będzie Ci łatwiej zachować konsekwencje i dążyć do wyznaczonych celów. Oczywiście nie oznacza to, że nie masz miejsca na spontaniczność. Może zdarzyć się, że zadasz w poście konkretne tematy czy zachęcisz do dyskusji i z tego narodzi się pomysł na konkretny post. Albo nagle Twoja firma odniesie duży sukces, którym warto się pochwalić. W takiej sytuacji, zawsze można zmodyfikować plan. Niewątpliwie jednak taki system pomoże Ci zachować porządek i dyscyplinę.

Zadbaj o wygląd treści

Treści na Facebooku rządzą się też nieco innymi prawami niż te na blogu czy stronie firmowej. Tutaj odbiorcy nastawieni są na szybkie reakcje – błyskawiczne zapoznanie się z treścią, podjęcie decyzji – pozostawić „lajka” czy nie, a może ewentualnie napisać komentarz? Ściana tekstu na pewno więc się tu nie sprawdzi. Duże znaczenie ma natomiast warstwa wizualna. Publikowane przez Ciebie posty powinny w dużej mierze składać się z grafiki czy wideo, a sam tekst nie powinien być długi. Świetnie sprawdzi się proporcja, w której obrazy czy infografika stanowią 50% publikowanych treści. W miarę dodawania kolejnych postów szybko zauważysz, które z nich wzbudzają największe zaangażowanie – wykorzystaj tę wiedze w przyszłości, planując kolejne wpisy.

Skomentuj

cash lajf balans

Cash Lajf Balans

budowanie seksualnej pewności siebie

Kobieca seksualność to nie powód do wstydu. Jak budować pewność siebie w tym obszarze?