Reklamowanie się w internecie stało się nie tylko modne, ale i coraz częściej wykorzystywane przez marki oraz firmy z wielu branż. Jest to powodem wysokiej skuteczności, elastyczności, a także efektywności finansowej. Jakie jednak opcje reklamy internetowej mamy do wyboru, gdy planujemy rozpocząć promocję w sieci? Wszystkie najważniejsze typy digital marketingu prezentujemy krótko poniżej.
Spis treści:
Content czyli blog i marketing treści
Pierwszym typy reklamy internetowej jest content. Treści mają wbrew pozorom dzisiaj ogromną moc i mogą być wykorzystywane na wiele sposobów w reklamowaniu się w internecie. Przede wszystkim dzieje się tak, dlatego że użytkownicy, czytelnicy i potencjalni klienci mają coraz wyższe oczekiwania wobec marek, a także chcą otrzymywać jakościowe informacje i przydatne dane.
Pierwszym i zdecydowanie najpopularniejszym sposobem reklamowania się poprzez content w internecie jest prowadzenie własnej strony internetowej. Może być to moduł blogowy lub strona marki, która będzie posiadała jakościowy content.
Niezależnie od tego, jak będziemy prowadzili naszą witrynę, powinniśmy dodawać regularnie wysoko jakościowe treści. Mogą być to wpisy blogowe, artykuły tematyczne czy teksty specjalistyczne. Muszą być one jednak unikalne, napisane dostosowanym językiem do danej grupy odbiorców, a także odpowiednio sformatowane i dostosowane do witryny.
Same treści muszą dawać odbiorcom konkretne korzyści i sprawiać, że będą chętnie je czytali, a także polecali swoim znajomym. Prowadząc bloga, dodawane treści powinny być zatem dostosowane zarówno pod kątem user experience, a także SEO, czyli wyszukiwarki Google. Dzięki temu treści będą promowane w wyszukiwarce Google na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, a także chętnie czytane przez użytkowników.
Ten sposób wykorzystywania contentu w reklamie internetowej pomaga budować pozytywny wizerunek, a także pośrednio zwiększa sprzedaż. Raz zamieszczone treści będą również przynosiły nam profity przez bardzo długi czas, nawet jeśli nie będziemy już wykonywali przy nich żadnych prac. Duża ilość contentu na naszej stronie internetowej będzie pomagała odnajdywać nas w sieci potencjalnym klientom, którzy następnie mogą zostać stawać klientami naszej marki.
Na podobnej zasadzie co treści blogowe, działa marketing treści, który przeprowadzamy w internecie. W różnych miejscach sieci będziemy zatem dodawali jakościowe i wartościowe treści, które następnie będą oznaczone logiem naszej marki lub nazwą firmy. W efekcie treści te będą często wyszukiwane przez osoby z danej branży lub kategorii tematycznej w celu uzyskiwania informacji — co z kolei spowoduje, że osoby te będą dowiadywały się o naszej marce i pozytywnie odbierały ją jako sponsora merytorycznych tekstów. Content marketing w sieci ma przenieść dużą ilość nowych klientów i zwiększać rozpoznawalność naszej marki.
Media społecznościowe
Kolejnym typem reklam internetowych są działania promocyjne w mediach społecznościowych. Jest to miejsce, które gromadzi gigantyczne ilości użytkowników, a więc nie powinniśmy pomijać go, chcąc promować się w internecie. Jeśli chcemy to robić, mamy do wyboru kilka opcji.
Przede wszystkim możemy stworzyć wartościowy i jakościowy profil tematyczny, a następnie przyciągać nimi gromadzić wokół niego osoby zainteresowane daną kategorią tematyczną lub branżą. Możemy również korzystać z content marketingu i odpowiednio zoptymalizowanych postów oraz treści, które będziemy publikowali na takich portalach społecznościowych.
W social mediach możemy reklamować się również na grupach tematycznych lub wdrażać socjal selling, czyli stawać się coraz bardziej rozpoznawalni w konkretnej grupie, a następnie oferować sprzedaż “naszym znajomym”, którzy skorzystają chętnie z naszej oferty – dużo chętniej aniżeli innych obcych marek.
Do popularniejszych platform społecznościowych możemy zaliczyć Facebooka, Twittera, Instagram czy YouTube. Każda platforma posiada swoją charakterystykę i jest skoncentrowana na innym rodzaju treści. Warto wybrać takie kanały, na których najliczniej przebywają nasi potencjalnie odbiorcy lub wybrać jedną platformę, która pozwala najlepiej zaprezentować się naszej marce i to właśnie tam gromadzić użytkowników tworząc ciekawy profil.
Systemy reklamowe
Jednym z najciekawszych sposobów na reklamę internetową są płatne systemy reklamowe. Do najpopularniejszych możemy zaliczyć Facebook Ads czy Google Ads, ale każda duża globalna platforma posiada własne programy reklamowe np. TikTok Ads czy LinkedIn Ads.
Te systemy reklamowe, choć nieco różnią się od siebie, działają na ogólnie podobnej zasadzie. Płacimy za wyemitowanie reklamy użytkownikom danej platformy, określając materiały reklamowe, budżet, harmonogram czy inne ustawienia promocji. Przede wszystkim rozwiązanie takie pozwala dotrzeć do bardzo dużej grupy odbiorców. Są oni również dokładnie zweryfikowani, a więc możemy targetować przekaz reklamowy i kierować reklamę do osób o konkretnych cechach np. związanych z lokalizacją czy zainteresowaniami.
Systemy reklamowe pozwalają także na elastyczne zarządzanie reklamą oraz jakościową reklamę. Dzieje się tak, gdyż jest ona dobrze dostosowana do danej platformy, a więc nie irytuje czy nie przeszkadza w wykorzystaniu z niej.
Najpopularniejsze systemy reklamowe oferują reklamę na Facebooku, Instagramie, w wyszukiwarce Google, na YouTube, a także w sieci Google Display Network, czyli w sieci stron www partnerów Google. Płatne systemy reklamowe możemy obsługiwać samodzielnie lub możemy skorzystać z usługi prowadzenia kampanii reklamowej przez agencje marketingowe, które chętnie świadczą taką pomoc.
Treści sponsorowane
Kolejnym rodzajem reklamy internetowej są treści sponsorowane. Ten sposób promocji polega na płaceniu wydawcom, aby ci w zamian za opłatę umieścili naszą reklamę na swojej platformie, lub nas polecili. Do dyspozycji otrzymujemy artykuły sponsorowane czy influencer marketing. W pierwszej opcji w zamian za opłatą będziemy mogli zamieścić artykuł tematyczny na dużym portalu, gdzie zarekomendujemy naszą markę, a przy drugiej opcji będziemy płacili osobom znanym i rozpoznawalnym w internecie w zamian za pozytywną opinię i rekomendację fanom takiej osoby.
Inne formy reklamy
Do innych form reklamy, z których możemy skorzystać, zaliczamy marketing szeptany, inbound marketing czy webinarium marketing. Są to nieco mniejsze i mniej popularne sposoby reklamy internetowej, ale które również mają wiele zalet i mogą być z powodzeniem wykorzystywane do promocji marki. Promowanie się zatem poprzez wpisy polecające w internecie, dodawanie informacji o naszej marce w różnych częściach internetu czy publikowanie transmisji na żywo, jest korzystne i również warto zastanowić się nad ich wykorzystaniem.
- Chcesz promować swój biznes w sieci i zdobyć więcej klientów? Wykorzystaj potencjał Facebooka!
- Bloga na WordPress możesz założyć już w kilku prostych krokach. Dowiedz się, jak to zrobić
- Opiekujesz się dzieckiem w domu i chcesz jednocześnie zarabiać? To możliwe i to na kilka sposobów
- Jak założyć sklep internetowy? – krok po kroku