influencer marketing na Instagramie
w , ,

Instagram jest wiodącym kanałem influencer marketingu. Wykorzystaj jego potencjał także w swojej firmie

Chętniej kupujemy produkty rekomendowane przez osoby, które znamy lub które lubimy. Doskonale wiedzą o tym twórcy reklam, którzy często nawiązują współpracę z aktorami, piosenkarzami czy celebrytami. Potencjał tego zjawiska od lat wykorzystywany jest jednak nie tylko przy tworzeniu tradycyjnych form reklamy, ale także w internecie. Stąd powszechny staje się influencer marketing na Instagramie czy na innych platformach.

Czym jest influencer marketing?

Najprościej mówiąc, influencer marketing to strategia wykorzystywana najczęściej w marketingu internetowym. Opiera się na wykorzystaniu wpływu poszczególnych osób takich jak blogerzy, celebryci czy youtuberzy. Nie od dziś wiadomo, że jednym z najsilniejszych bodźców do dokonania zakupu jest rekomendacja. Stąd też wiele firm zamieszcza na swoich stronach opinie osób, które już skorzystały z oferty albo dba o zdobywanie lojalnych klientów, którzy sami z siebie polecą produkty swoim znajomym. Na podobnej zasadzie działa influencer marketing, ale jego zasięgi są znacznie szersze. Influencer ma swoją społeczność, która ufa mu, lubi go i chętnie sięga po jego rekomendacje. Według badań aż 88% internautów traktuje rekomendacje w sieci na równi z rekomendacjami osobistymi. A to w połączeniu z wykorzystaniem dużych zasięgów influencera może przełożyć się na duże zyski dla firmy, która nawiąże z nim współpracę.

Influencer marketing na Instagramie

Jedną z najczęściej wykorzystywanych platform do współpracy z influencerami jest Instagram. Społeczność wynosząca kilkaset milionów aktywnych użytkowników sprawia, że aplikacja ma ogromny potencjał marketingowy zarówno dla start-upów, jak i dla wielkich marek.

Ale kto może być takim influencerem na Instagramie? Jedną z największych zalet tego medium jest różnorodność osób, których profile obserwuje duża liczba użytkowników. Mogą to być trenerzy, dietetycy, fotografowie, zwolennicy slow life czy miłośnicy mody. Jednocześnie takie osoby mają często liczbę obserwujących większą niż w przypadku celebrytów czy aktorów. Społeczność zgromadzona wokół nich jest zwykle bardziej zaangażowana i inaczej postrzega rekomendacje influencera. Influencer marketing na Instagramie pozwala więc tworzyć opinie, które wydają się autentyczne i są poważnie traktowane przez obserwatorów.

5 kroków do skutecznego influencer marketingu

Jeśli chcesz zwiększyć zasięgi swojej marki, a tym samym i zyski, influencer marketing na Instagramie może być dobrym pomysłem dla Ciebie. Znalezienie odpowiedniej osoby do rekomendacji Twoich produktów czy usług nie jest jednak wcale takie proste. Ilość użytkowników Instagrama, w tym tych wpływowych może Cię przytłoczyć, dlatego przy poszukiwaniu odpowiedniego influencera, zastosuj się do 5 zasad:

  1. Ucz się od innych marek: warto obserwować konkurencję, bo od niej zawsze można się czegoś nauczyć. Patrz, co sprawdza się u innych firm i z jakimi influencerami nawiązują współpracę. Jeśli dzięki takim kampaniom odnoszą sukcesy, być może influencer marketing na Instagramie będzie dobrym rozwiązaniem także dla Twojego biznesu.
  2. Znajdź odpowiedniego influencera: na Instagramie jest wiele popularnych kont, dlatego znalezienie idealnego influencera dla Twojej firmy może być czasochłonne. Zły wybór będzie Cię natomiast sporo kosztować. Czasami konieczne będzie przeszukanie setek kont. Jednym z najłatwiejszych sposobów na znalezienie odpowiedniej osoby jest jednak sprawdzanie postów po popularnych hashtagach związanych z daną tematyką. Przeglądając posty, szukaj osób, których zdjęcia cieszą się dużym zaangażowaniem – nie tylko mają sporą liczbę polubień, ale także wiele komentarzy. Szukaj osób, które budują zaangażowaną społeczność, a tym samym mogą skutecznie rekomendować Twoje produkty.
  3. Pozostaw swobodę, ale wyznacz cele: aby współpraca z infleuncerem odniosła sukces, najlepiej jeśli pozostawisz mu jak największą swobodę. Dzięki temu zyska on możliwość tworzenia treści, które są zgodne z tymi prezentowanymi dotychczas. Pamiętaj, że to influencer najlepiej zna swoich odbiorców i wie, co może przypaść im do gustu. Nie ograniczaj więc jego kreatywności, ale jednocześnie jasno określ, jakie są cele całej kampanii.
  4. Uzgodnij strukturę współpracy: gdy masz już swojego idealnego influencera, czas na wynegocjowanie kilku warunków. Ustalcie terminy, sposób płatności i ilość treści publikowanych w ramach współpracy. Pamiętaj także o uzgodnieniu czasu, przez który będziesz mieć możliwość korzystania z treści influencera przy promowaniu swojej oferty.
  5. Maksymalizuj efekty współpracy: możesz też zwiększyć wartość współpracy z influencerem, poprzez wykorzystanie innych kanałów do promowania oferty. Dobrym pomysłem mogą być chociażby reklamy na Facebooku czy udostępnianie postu influencera przy pomocy innych mediów społecznościowych.

  1. Jak zostać blogerem w sześciu prostych krokach
  2. Jak pisać posty na bloga – checklista
  3. 5 pytań, które możesz usłyszeć na rozmowie rekrutacyjnej

 

Skomentuj

irobot

 iRobot ma „Patent na dom” 

dropshipping w firmie

Dropshipping w sklepie internetowym: czym jest i kiedy warto z niego skorzystać?