Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Dropshipping w sklepie internetowym: czym jest i kiedy warto z niego skorzystać?

dropshipping w firmie

Duża część sprzedaży przeniosła się obecnie do internetu. Stąd też zastosowanie znajdują rozwiązania, które w przypadku tradycyjnego handlu nie miałyby racji bytu. W kontekście sprzedaży online często pojawia się pojęcie dropshippingu. Co się pod nim kryje i jak wykorzystać go we własnym biznesie?

Czym jest dropshipping?

Dropshipping jest metodą realizacji sprzedaży, w której sklep nie przechowuje sprzedawanych towarów w magazynie. Jeśli więc wykorzystujesz dropshipping w firmie, Twoja rola ogranicza się właściwie do przyjmowania zamówień i przekazywania ich dostawcy. To na nim spoczywa natomiast zadbanie o wysyłkę zamówionych towarów. Dropshipping świetnie sprawdza się szczególnie w przypadku początkujących przedsiębiorców czy osób, które nie są pewne pomysłu na swój biznes. Ma kilka zalet, które dostrzega coraz więcej osób.

Mniejszy kapitał potrzebny na start

Gdy otwierasz stacjonarny sklep albo decydujesz się na tradycyjny model sprzedaży internetowej, potrzebujesz sporego kapitału na start. Dropshipping w firmie pozwala Ci natomiast uruchomić własny sklep internetowy bez konieczności czynienia dużych inwestycji i kupowania zapasu z góry. Nie musisz więc płacić za miejsce do przechowywania towaru ani martwić się, że inwestycja się nie powiedzie i poniesiesz duże straty. Ryzyko jest więc mniejsze, a rozpoczęcie biznesu – znacznie prostsze.

Łatwy sposób na rozpoczęcie własnego biznesu

Skoro już mowa o prostocie, warto w tym momencie powiedzieć, że prowadzenie biznesu jest o łatwiejsze, gdy nie musisz zajmować się kwestiami związanymi z fizycznymi produktami. Nie tylko nie płacisz za magazyn, ale też nie przejmujesz się pakowaniem i wysyłką zamówień, śledzeniem zapasów w magazynie czy obsługą zwrotów. Masz więc znacznie więcej czasu na rozwijanie swojego sklepu, zadbanie o skuteczną promocję czy szukanie partnerów do współpracy. Nie musisz też dysponować specjalną przestrzenią do pracy. Właściwie wystarczy Ci tylko laptop i dostęp do internetu. Firmę możesz więc prowadzić z każdego miejsca, nawet z własnego domu.

Szybki test pomysłu na biznes

Dropshipping sprawdzi się przede wszystkim w sytuacji, gdy dopiero myślisz o tym jak założyć sklep internetowy i czy w ogóle warto albo chcesz wprowadzić do oferty nowe kategorie produktów. Masz bowiem możliwość zamieszczenia na stronie rozszerzonej grupy produktów bez konieczności natychmiastowego zakupu zapasów. Jeśli więc Twój pomysł nie spotka się z zainteresowaniem potencjalnych klientów, nic nie stracisz.

Warto też wspomnieć, że zwykle cztery razy więcej zamówień to i cztery razy więcej pracy dla Ciebie, a tym samym mniej czasu, który możesz poświęcić na inne sprawy związane z biznesem. Dropshipping w firmie sprawia jednak, że tego problemu nie ma. Dodatkowe zamówienia obciążają dostawców, a nie Ciebie, dzięki czemu Twoja firma może naprawdę szybko się rozwijać, bo będziesz mieć czas na zarządzanie nią.

Czy dropshipping w firmie to rozwiązanie idealne?

Może Ci się wydawać, że dropshipping nie ma żadnych wad. Oczywiście tak nie jest, dlatego zanim zdecydujesz się na skorzystanie z tego modelu, zwróć uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim pamiętaj, że niskie koszty rozpoczęcia działalności mogą być jednocześnie dużą wadą. Oznaczają one bowiem, że konkurencyjne firmy również korzystające z dropshippingu mogą pozwolić sobie na sprzedaż produktów po naprawdę niskich cenach. Oczywiście cena produktu nie zawsze odgrywa kluczową rolę przy podejmowaniu decyzji o zakupie, jednak na pewno ma wpływ na sfinalizowanie wielu transakcji.

Co więcej, wprawdzie Ty nie musisz magazynować sprzedawanych produktów, ale jednocześnie trudniej Ci wtedy śledzić, które z nich są aktualnie dostępne. Szczególnie jeśli pozyskujesz produkty z wielu magazynów. Jednoczesna współpraca z kilkom dostawcami może też komplikować koszty i sam proces wysyłki.

Pozostaje jeszcze jedna kwestia – odpowiedzialność. Kiedy masz własny biznes i popełnisz jakiś błąd, przyznanie się do niego i naprawienie ewentualnych szkód nie jest może przyjemne, ale stanowi naturalny element prowadzenia działalności. Kiedy jednak to dostawca nie wywiąże się ze swoich obowiązków w przypadku dropshippingu klienci i tak będą obwiniać Ciebie. Niedopatrzenie dostawcy może więc zepsuć Ci opinię i zmusić do przepraszania za nieswoje błędy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *