w

Jak skutecznie prowadzić sklep internetowy?

Coraz częściej wybieramy zakupy online niż tradycyjne. Pozwala nam to zaoszczędzić sporo czasu, ale także pieniędzy. W drodze do pracy, w środkach transportu, w przerwie obiadowej, wystarczy mieć przy sobie smartfona, by zamiast jechać do supermarketu i stać w kolejkach, dodać produkty do wirtualnego koszyka. Zostaną nam one dostarczone pod nasze drzwi, a my możemy się zająć naszymi obowiązkami. Proste? Tak, ale trzeba wiedzieć jakich błędów unikać, by nasz sklep cieszył się popularnością i zaufaniem.

Na początek

Bardzo ważne jest to, by strona była przyjazna dla odbiorców, a zarazem intuicyjna. Unikajmy niepotrzebnych przekierowań – może to sprawić, że potencjalny klient zagubi się na stronie, a w efekcie zrezygnuje z zakupów. Ilość kliknięć, jakie musi wykonać potencjalny klient, powinna być ograniczona do minimum. Należy pamiętać również o tym, że założenie – oraz prowadzenie – sklepu internetowego początkowo wiąże się z dość wysokimi kosztami. Ceny sklepu wahają się od 2 do 15 tysięcy. Sklep może działać na tym samym hostingu i domenie, co strona firmy. Jest to wydatek jednorazowy. Część budżetu pochłoną również działania marketingowe w internecie – pozycjonowanie czy reklama. Pierwszych efektów będziemy mogli się spodziewać po kilku miesiącach, wtedy też zobaczymy pierwsze dochody. Co jakiś czas warto wykonać aktualizację systemu, na którym oparty jest sklep. Lepiej nie robić tego na własną rękę, a zlecić to informatykowi. Wtedy będziemy mieć pewność, że wszystko działa jak należy.

Bardzo ważnym elementem strony jest regulamin. Należy go stworzyć zgodnie z obowiązującymi przepisami, najnowszą ustawą o prawach konsumenta. Musi być wolny od luk prawnych i poruszać kwestie związane z obsługą posprzedażową – czas na zwrot, reklamacje itp. Jest to istotne i pozwala uniknąć przykrych nieporozumień.

Monitoring konkurencji

By zarabiać na swoich cenach, warto monitorować ceny konkurencji. W internecie możemy znaleźć sporo narzędzi do tego celu, by mieć dostęp do informacji o aktualnych cenach naszych konkurentów, a tym samym móc się do nich porównywać. By mieć gwarancję łatwego zysku, musimy analizować, które z naszych produktów są tańsze, a które droższe. Jest to możliwe dzięki rzetelnym danym, możemy świadomie ustalać ceny naszych produktów lub usług i jednocześnie zwiększać przychody. Powiadomienia mailowe pozwalają na nieustającą kontrolę cen naszych oraz naszej konkurencji. Mamy wgląd do aktualnego rankingu i naszych pozycji. Wystarczy tylko wyciągnąć wnioski z prowadzonych działań, by zaprocentowało to na przyszłość.

Skuteczne prowadzenie e-sklepu

Bardzo ważną zasadą jest uczciwość – musimy tworzyć opisy produktów dokładnie i rzetelnie. Jeśli opis produktu będzie niezgodny z prawdą, klient ma prawo go zwrócić, a tym samym pewnie już nigdy nie skorzysta z zakupów w naszym sklepie. Zdjęcia powinny oddawać naturalny kolor, wygląd produktu, wraz z jego wadami (jeśli takie występują). Jeżeli wpadka zdarzy nam się nieświadomie, powinniśmy przeprosić klienta (najlepiej telefonicznie), wymienić towar, a dodatkowo dołączyć zniżkę lub bon na kolejne zakupy. Dzięki temu unikniemy krytyki ze strony klienta i prawdopodobnie wróci do nas ponownie. Na stronie stwórzmy miejsce, gdzie klienci będą mogli wymieniać ze sobą opinie o naszym sklepie. Pozytywne opinie zachęcą innych do zakupów.

Artykuł powstał we współpracy z dealavo.com

Originally posted 2017-01-31 14:33:53.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jak oszczedzać

Oszczędzanie – jak robić to efektywnie?

jak przestać niszczyć samą siebie

7 kroków jak przestać niszczyć samą siebie, a zacząć kochać