zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym
w ,

Chcesz sprzedawać więcej w swoim sklepie internetowym? Wypróbuj 5 prostych sposobów, które Ci w tym pomogą

Obojętnie, czy dopiero rozpoczynasz sprzedaż online, czy od dłuższego czasu zajmujesz się e-commerce, na pewno zależy Ci na rosnących zyskach. Aby rozwijać swoją działalność i zarabiać więcej, musisz skupić się na takich kwestiach jak większy ruch i konwersja. Istnieje co najmniej kilka sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Wdrożenie choć jednego z nich może przynieść zauważalne efekty.

1. Stosuj cross-selling i up-selling

Nie bez powodu na wielu stronach internetowych przy robieniu zakupów od razu pojawiają się propozycje powiązanych produktów. To tzw. cross-selling, który możesz wprowadzić także w swoim sklepie.Istnieje duża szansa, że kupujący potrzebuje więcej rzeczy niż towar, który właśnie dodał do koszyka. Czasami okazuje się, że po prostu o czymś zapomniał, a dzięki sugestii na stronie jednak sięgnie także po inne produkty. Zdarza się także, że wprawdzie nie miał zamiaru kupować niczego więcej, ale zaproponowana oferta wydaje mu się na tyle atrakcyjna, że zmienia zdanie.

A skoro mowa o sugerowaniu dodatkowych zakupów, to może warto też pomyśleć o up-sellingu? Ta technika polega z kolei nie na pokazywaniu powiązanych produktów, ale proponowaniu podobnych, ale droższych ofert niż te oglądane przez potencjalnego klienta. Jeśli odpowiednio podkreślisz różnice i zalety rozwiązania z wyższej półki, masz szansę przekonać do niego kupującego i zarobić więcej.

2. Wykorzystaj media społecznościowe

Wiele sklepów internetowych aktywnie działa w mediach społecznościowych. Wprawdzie profil firmowy na Facebooku w przypadku sklepów internetowych nie zawsze zda egzamin, ale zamiast niego możesz rozważyć założenie profilu na Instagramie. Setki milionów aktywnych użytkowników stwarza ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o promocję swoich produktów.

Zadbaj o stworzenie atrakcyjnych zdjęć, dobieraj odpowiednie hashtagi i zwiększaj zaangażowanie odbiorców. Social media mają to do siebie, że skracają dystans. Możesz to wykorzystać, by nawiązać więź z potencjalnymi klientami. Pokazuj życie „zza kulis sklepu”, proces rozwoju produktów albo nawet organizuj konkursy, które zwiększą zaangażowanie.

3. Zmniejsz liczbę porzuconych koszyków

Porzucone koszyki to zmora wielu sklepów internetowych. Jeśli już od jakiegoś czasu zajmujesz się e-commerce, z pewnością doskonale zdajesz sobie z tego sprawę. To, że ktoś zajrzy na Twoją stronę, a nawet doda produkt do koszyka, wcale jeszcze nie znaczy, że na pewno go kupi. Co więcej, liczba porzucanych koszyków jest naprawdę ogromna. Według Baymard Institute to nawet 70%.

Biorąc pod uwagę liczbę porzucanych koszyków, masz tu ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Po pierwsze, znaczenie będzie mieć tu lejek sprzedażowy. Przyjrzyj się kupującym na końcu drogi zakupowej i sprawdź, co najczęściej zniechęca ich do dokonania zakupu. Może się okazać, że problemem jest np. konieczność zakładania konta czy brak ulubionych sposobów płatności, a naprawienie tych kwestii pozwoli Ci zauważyć wzrost sfinalizowanych zamówień.

4. Zdobądź więcej subskrybentów

E-mail marketing wciąż pozostaje jednym z najbardziej efektywnych kanałów sprzedaży i pozyskiwania stałych klientów. Aby jednak skutecznie nakłaniać klientów do zakupu za pomocą maili, musisz zadbać o to, by zapisali się na listę mailingową. Nie wolno Ci bowiem wysyłać tzw. niezamówionych ofert handlowych do konsumentów, którzy nie wyrazili na to zgody. Musisz więc najpierw jakoś ich zachęcić, żeby zapisali się na listę mailingową i potwierdzili subskrypcję. Możesz to zrobić np. oferując zniżkę na kolejne zakupy dla subskrybentów albo inne udogodnienia (np. dłuższy czas na zwrot kupionego produktu) dla osób zapisanych na newsletter.

5. Zadbaj o zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, wprowadzając intuicyjną obsługę strony

Konkurencyjnych ofert w internecie jest mnóstwo, a społeczeństwo XXI wieku jest bardzo niecierpliwe. Już nawet drobne szczegóły mogą spowodować, że potencjalni klienci zrezygnują z zakupu i udadzą się gdzie indziej. Mowa tu chociażby o wolnym ładowaniu się strony, ale także o jej nieintuicyjnej obsłudze.

Osoba, która nie może łatwo znaleźć tego, czego szuka, na pewno nie poświęci czasu, by zapoznać się z Twoją ofertą. Myląca nawigacja, trudna do odczytania czcionka czy brak najważniejszych informacji o produkcie – to wszystko kwestie, które skutecznie zniechęcają do zakupu. Jeśli zadbasz o wyeliminowanie tych problemów, możesz jednak liczyć na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, a co za tym idzie – także większe zyski.

Skomentuj

kominek do salonu

Jaki kominek do salonu 30m2?

ława z szufladami

Ława z szufladami – sposób na ograniczoną przestrzeń w salonie!