Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

8 na 10 osób zapowiada, że ograniczy swoje wydatki po zakończeniu pandemii

ogranieczenie wydatków pandemia

Już za chwilę nasze życie wróci do normy. Otwartym pozostaje pytanie czym jest owa normalność po czasie tak długiej izolacji. Jak pokazują najnowsze badania chicagowskiej agencji badawczej Harris Poll, 8 na 10 respondentów zapowiada, że mimo zakończenia pandemii, nadal będą oszczędzać i wydawać mniej. Co ciekawe, wiele osób planuje także kontynuować cyfrowe zakupy spożywcze i przenieść się na mniej zurbanizowane terytoria.

Wiele wskazuje na to, że kończący się globalny lockdown, mógł spowodować trwałą zmianę zachowań konsumentów. 

Podczas gdy prognozy długoterminowe w obliczu kryzysu mogą wydawać się wróżeniem z fusów, marketerzy już dziś muszą wziąć pod uwagę obecne odczucia i aspiracje konsumentów, aby określić, jakie zachowania mogą stać się nową normą i jak się do nich dopasować w zakresie komunikacji. – podpowiada Grzegorz Kosiński, prezes Audience Network, należącej do Cloud Technologies spółki specjalizującej się w data consultingu, która pomaga firmom w skutecznej komunikacji reklamowej w sieci.

Nowa norma

Amerykańska firma konsultingowa z siedzibą w Chicago – Harris Poll, opublikowała właśnie wyniki badań “COVID-19 Wave 8”. Według danych z sondażu z kwietnia 2020 r. największy odsetek respondentów zapowiedział, że nadal będzie oszczędzać i wydawać mniej po zakończeniu pandemii koronawirusa (79%).

To nienajlepsze wieści dla biznesu, który dziś potrzebuje szybkiego dopływu kapitału. Jednak zmienia się nie tylko ile, ale również jak i gdzie będziemy wydawać pieniądze. Tymi, którzy narażeni są na największe straty są tradycyjni retailerzy. Dla nich może być to wyjątkowo bolesny okres, chyba że przeniosą swoją działalność do sieci. Podążając za swoim klientem, minimalizują ryzyko utraty płynności.” – radzi Grzegorz Kosiński z Audience Network.

Tezę postawioną przez Kosińskiego, potwierdzają wyniki badań Harrisa. Zgodnie z nimi, aż 43% respondentów zapowiada, że wciąż będzie realizować zakupy spożywcze przez internet, mimo że teoretycznie zagrożenie dobiega końca. Jakby tego było mało, aż co trzecia osoba rozważa przeniesienie się na terytoria o mniejszym zagęszczeniu ludności, co wiąże się z potrzebą społecznego dystansowania. – “Globalne koncerny już reagują na ten trend. Weźmy za przykład markę Lidl, która uruchomiła w Polsce możliwość realizacji zakupów w modelu BOPIS, czyli Buy Online, Pick-up In Store – kup w sieci, odbierz w sklepie.” – zauważa ekspert Audience Network.

Z pewnością ucierpi także transport, zarówno ten lądowy, jak i w powietrzu. Respondenci badania zapowiedzieli, że znacznie ograniczą swoje podróże, ograniczając się jedynie do tych niezbędnych – 68%. To jednak nie wszystko. Blisko 6 na 10 ankietowanych zadeklarowało, że wybierając się w dalszą podróż porzuci samolot na rzecz własnego samochodu.

 

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *