Media społecznościowe stwarzają duże możliwości. Pozwalają znacznie zwiększyć zasięgi, ale też i dochody. Pewnie zdarzyło Ci się słyszeć o osobach, które zarabiają na codziennym udostępnianiu zdjęć. A może nawet przemknęło ci przez myśl „ja też tak mogę”. I rzeczywiście, masz rację. Zarabianie na Instagramie jest możliwe na kilka sposobów i wcale nie potrzebujesz do tego tysięcy obserwujących.
Spis treści:
Jak zarabiać na Instagramie? To prostsze niż Ci się wydaje!
Możesz sądzić, że zarabianie na Instagramie nie jest takie proste. Przeszkodą może być przede wszystkim liczba obserwujących. Jednak żeby zacząć zarabiać tak naprawdę potrzebujesz ich mniej niż myślisz. Oczywiście im więcej masz obserwujących, tym większe są Twoje zyski, ale już 1000 zaangażowanych osób pozwoli Ci zarabiać na swoim koncie. A jeśli nie masz nawet takiej społeczności, to istnieje dużo sposobów, by rozszerzyć zasięgi.
Jak zwiększyć liczbę followersów i zarabiać na Instagramie?
- Używaj popularnych hashtagów;
- Wykorzystuj inne media społecznościowe do promocji twojego profilu;
- Stawiaj na jakość. Dbaj o atrakcyjność zdjęć i ich opisów;
- Twórz społeczność zaangażowaną. Skłaniaj do interakcji, pod zdjęciami zadając pytania czy proponując zabawy;
- Publikuj systematycznie;
- Działaj konsekwentnie – pomyśl, czego ma dotyczyć Twój profil i trzymaj się tego tematu. Dzięki temu zbudujesz zaangażowaną społeczność zainteresowaną tym, co znajduje się na twoim profilu.
Zarabianie na Instagramie na 4 sposoby
Jest kilka sposobów na zarabianie na Instagramie. Wiele zależy nie tylko od grona twoich odbiorców. Liczy się też poziom ich zaangażowania i unikalność prezentowanych treści. Do wyboru masz kilka możliwości:
- Praca z markami przy postach sponsorowanych;
- Współpraca w ramach programów partnerskich;
- Własny sklep internetowy;
- Sprzedaż zdjęć online.
Wybranie jednej z tych dróg nie wyklucza innych. Możesz łączyć te możliwości, tym samym zwiększając swoje zyski.
1. Praca z markami przy postach sponsorowanych
Najpopularniejszym sposobem na zarabianie na Instagramie na pewno jest współpraca z markami. Pojęcie influencera już dawno przestało być kojarzone tylko z kobietami reklamującymi modne ubrania czy buty. Teraz influencerem na Instagramie jest właściwie każdy, kto zbuduje sobie reputację online i posiada większe grono odbiorców swoich treści.
Wpływ na instagramową społeczność może mieć zarówno osoba interesująca się modą, jak i artyści czy eksperci w danej dziedzinie. Współpraca z influencerem jest dla marek opłacalna. I nie chodzi tylko o większe zasięgi. Nie liczy się ilość, ale jakość. A osoby, których można określić mianem influencera budują społeczności zaangażowane.
- Aby zbudować taką społeczność, prezentuj spójne treści;
- Zaangażowani obserwatorzy mogą zapewnić Ci wiele okazji do współpracy ze znaną marka;
- Pamiętaj jednak, że to zaangażowanie osłabnie, gdy obserwatorzy przestaną Ci ufać. Wybieraj więc marki, które według Ciebie rzeczywiście są godne polecenia. Najlepiej gdy ich produkty będą dopasowane do treści, które prezentujesz.
Jak znaleźć marki do współpracy?
Jeśli masz duże zasięgi, prawdopodobnie marki znajdą cię same. W innym wypadku możesz zacząć szukać ich na własną rękę. Wybieraj wtedy te, które pod względem zasięgów są na podobnym do Ciebie poziomie. Skontaktuj się z nimi bezpośrednio i zaproponuj współpracę albo odwiedź jedną z wielu dostępnych platform handlowych. Czasami też marki prowadzą konkretne kampanie, w których możesz wziąć udział. Opublikuj zdjęcie z określonymi # i otrzymaj w zamian zapłatę. Zwykle do rozpoczęcia współpracy wystarczy już 700 zaangażowanych obserwujących.
2. Współpraca w ramach programów partnerskich
Alternatywą może być program partnerski. Jako partner będziesz mieć większa elastyczność i samodzielność w promowaniu marki. Za swoje zaangażowanie otrzymasz prowizję. Współpraca w ramach programu partnerskiego jest prosta. Wystarczy, że zapiszesz się do niego i będziesz korzystać z unikalnych linków do promowanego produktu. Możesz zrecenzować go na wiele sposobów. Dzięki dużej swobodzie w tego rodzaju współpracy ogranicza Cię właściwie tylko Twoja wyobraźnia.
- Możesz zwiększyć efektywność zarabiania na Instagramie, wykorzystując bloga czy inne kanały;
- Linki partnerskie zwykle są długie, przez co nie wyglądają dobrze. Skorzystaj z możliwości ich maskowania (skracania) za pomocą serwisów takich jak Bit.ly
- Zastanów się, z jakimi witrynami możesz rozpocząć współpracę. Ze znanych stron masz do wyboru chociażby Aliexpress, Amazon czy Refunder.
3. Własny sklep internetowy
Zamiast promować na swoim koncie czyjeś produkty czy to jako influencer, czy też jako uczestnik programu partnerskiego, możesz zdecydować się na sprzedawanie swojej własnej oferty. To mogą być zarówno przedmioty fizyczne, jak i cyfrowe, a nawet usługi. Co prawda potrzebujesz włożyć w to więcej czasu i pracy, ale to warte wysiłku. To nie tylko kolejny sposób na to, jak zarabiać na Instagramie, ale też okazja, by wypromować własny biznes.
- Zarabianie na Instagramie w ramach Twojego sklepu internetowego może przynieść Ci stały dochód;
- Nie musisz też martwić się o dopasowanie treści do reklamowanego produktu;
- Sprzedając swoje produkty czy usługi masz też większe zaangażowanie, ale i więcej możliwości – samodzielnie ustalasz, w jaki sposób mają być promowane;
- Poprzez Instagrama możesz zarabiać zarówno na produkcji gadżetów, usług takich jak chociażby fotografia czy produktach cyfrowych jak szkolenia albo ebooki.
Zobacz też: Jak wykorzystywać social media do promocji firmy?
4. Sprzedaż zdjęć online
Ostatni sposób na to, jak zarabiać na Instagramie, to sprzedaż Twoich własnych zdjęć. W końcu aplikacja ta służy właśnie do dzielenia się fotografiami. Jeśli masz talent i poczucie estetyki, możesz wykorzystać Instagram do sprzedawania swoich dzieł na różne sposoby.
- Twoje zdjęcia mogą być wykorzystywane przez portale czy przedsiębiorców na podstawie udzielonej im licencji;
- Możesz też oferować ich wykorzystywanie do drukowania na różnych fizycznych produktach;
- Skorzystanie z usług takich jak Printful czy Teelaunch pozwoli Ci natomiast umieścić zdjęcia chociażby na poduszkach czy etui do telefonów.
Originally posted 2020-05-23 09:31:59.
Jeden komentarz
Dodaj odpowiedź