Czy nowoczesna firma może prowadzić w internecie skuteczne kampanie bez udziału w social mediach? Jest to z pewnością możliwe, jednak nieopłacalne. Marketing internetowy pozwala na prowadzenie działań promujących na własnej stronie, z wykorzystaniem e-mail marketingu, metod SEO czy też płatnej reklamy typu AdWords. Każde takie działanie warto jednak dopełnić obecnością marki w social mediach.
Każdego dnia miliony użytkowników korzystają z internetu, poszukując informacji, rozrywki, dokonując zakupów czy też kontaktując się ze znajomymi. Statystycznie najwięcej czasu spędzają właśnie na korzystaniu z mediów społecznościowych. W Polsce do najpopularniejszych serwisów zaliczamy:
To złota trójka, o którą powinien zadbać każdy przedsiębiorca. Social media pozwalają na wzmocnienie wizerunku firmy, prowadzenie działań reklamowych, jak również usprawnienie obsługi klienta. Spora część użytkowników wskazuje wiadomości na Facebooku jako ulubiony kanał kontaktu z markami.
Facebook to idealne medium do zadbania o dobry kontakt z klientami. Ponad 78% polaków korzysta z facebook’a codziennie i sprzwdza go po kilku razy na dzień. Marka powinna być w tej sieci aktywna – regularnie wrzucać posty na tablicę, odpisywać na wiadomości i komentarze użytkowników. To pozwala na wzmocnienie więzi z konsumentem.
Instagram to doskonałe narzędzie do zaprezentowania produktów lub usług, ale również pokazania codziennego życia firmy. Klienci lubią od czasu do czasu napotkać bardziej osobisty akcent (np. zdjęcie zespołu pracowników) – pozwala im to ujrzeć inne oblicze firmy, z usług której korzystają. Jest to portal społecznościowy o charakterze specyficznym: jest głównie dopasowany do urządzeń mobilnych.
Twitter to ciekawe miejsce, które sprawdza się przy przekazywaniu nowinek i krótkich informacji. To żywa i dynamiczna sieć, dzięki której można nawiązać dialog również z innymi markami. Odpowiednie wykorzystanie tego kanału komunikacji może zaowocować nawet nowymi kontaktami biznesowymi. Pdobnie do facebook’a jest to medium bardzo rozpowszechniony w świecie.
Poza wymienioną trójką warto zainteresować się również innymi mediami społecznościowymi: Google+, Snapchat, LinkedIn. Wybór kanałów zależy od potrzeb danej konkretnej marki i powinien być rozsądny. Warto pamiętać również o różnorodności i nie komunikować tych samych treści na wszystkich kanałach na raz. Taka taktyka może szybko znudzić użytkowników, którzy najczęściej śledzą markę w kilku różnych miejscach.
Nie dotyczy to jednak dzielenia się linkami. Gdy na blogu firmowym publikujesz artykuł, najlepszym i najtańszym sposobem na jego promocję jest rozmieszczenie linków do niego treści na wszystkich posiadanych kontach w portalach społecznościowych. Warto jednak pamiętać że każda strona na facebook’u lub twitterze ma też zawierać unikatowy komentarz do tego linku.
Paweł Korobov, Specjalista ds. SEO Agencja Interaktywna WEZOM. (Zapraszamy do współpracy: +48 733 180 393 | ul. Aleksandra Ostrowskiego 7/414, 53-238 Wrocław, Polska) |
Originally posted 2017-01-23 11:25:54.