Okresowa ewaluacja pracowników ważna jest nie tylko dla pracodawców, ale także dla samych pracowników. Pozwala obu stronom dowiedzieć się jaki jest ich poziom zadowolenia ze współpracy oraz określić cele na najbliższy czas. Istnieje zestaw dość jasno sprecyzowanych kryteriów, jakimi powinni się kierować menadżerowie czy pracodawcy podczas dokonywania oceny działań i postaw swoich podwładnych.
Pracownik, który regularnie otrzymuje informację zwrotną na temat jego pracy, jest skoncentrowany na postawionych mu celach, co wpływa na jego poziom zaangażowania i efektywności. Ma to swoje odzwierciedlenie także w funkcjonowaniu grupy. W dobrze prosperujących firmach okresowa ewaluacja jest obowiązkową praktyką mającą wpływ na rozwój całej firmy. Ambitni pracownicy bardzo sobie cenią takie praktyki, ponieważ spotkanie jest dla nich okazją do wytyczenia sobie nowych szczytów czy poinformowania o chęci rozwoju np. w nowym kierunku. Natalia Bogdan z agencji pośrednictwa pracy Jobhouse.
Ważne, by w trakcie ewaluacji unikać emocjonalnych, cechujących się brakiem profesjonalizmu dyskusji. Dlatego warto wypracować sobie obiektywny szablon kryteriów, jakie zawsze będziemy brali pod uwagę, oceniając wszystkich pracowników. Należy być wnikliwym, ale przede wszystkim sprawiedliwym. Pracownicy zobaczą sens w okresowej ewaluacji i będzie ona miała dla nich znaczenie tylko wtedy, gdy rzeczywiście pracodawca będzie brał poważnie ich potrzeby i dawał możliwość ich realizacji w obrębie przedsiębiorstwa. Natalia Bogdan.
Originally posted 2019-07-23 20:20:07.