Pięć porad od eksperta branży HR, jak przetrwać pierwszy dzień w pracy i jak się do niego przygotować.
Według badań przeprowadzonych przez Work Service w 2018 roku blisko 20 proc. pracowników planowało zmienić pracę w najbliższym czasie. Oznacza to, że prawie 1/5 osób na rynku doświadczyła i będzie doświadczać stresu związanego z pierwszym dniem w nowym miejscu.
Jak należy się przygotować do nowej pracy dzień przed rozpoczęciem?
Strój jest naszą wizytówką – czyli jak się ubrać, by nie przesadzić w żadną stronę.
Dlaczego warto mieć zapas czasu?
Mniej znaczy więcej. Dlaczego czasami warto mówić mniej?
Kto pyta nie błądzi, czyli dlaczego zadawanie pytań to nie wstyd.
Zanim przejdziemy do ich zadawania, warto jednak wcześniej zrobić research w Internecie, czy w materiałach, które dostaliśmy pierwszego dnia. Jeśli jednak nie udało nam się znaleźć odpowiedzi, zagadajmy do kolegi/koleżanki, będzie to idealna okazja na nawiązanie znajomości. Gdy ten nie zna odpowiedzi, wówczas możemy spytać menagera wyższego szczebla. Pamiętajmy, że zadawanie pytań, to nie wstyd, a wręcz przeciwnie – dziwne jest, jeśli nowa osoba tego nie robi, wówczas może być odebrana jako zarozumiała – komentuje ekspert z firmy People.