Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Zdrowy lunch

lunch

Często skupiamy się tylko na śniadaniu i obiedzie, zapominając, że w międzyczasie też należy coś zjeść. Lunch wbrew pozorom jest ważnym posiłkiem w ciągu dnia i szybka drożdżówka czy kawałek pizzy nie wyjdą nam na zdrowie. Zobacz nasze pomysły na zdrowy i pożywny lunch.

Makaron ze szpinakiem

Pod warunkiem oczywiście, że makaron będzie pełnoziarnisty. Na oliwie z oliwek zeszklij pół posiekanej cebuli i po chwili dodaj pół czerwonej papryki pokrojonej w drobną kostkę. Jeśli lubisz pikantne dania, posiekaj kawałek papryczki chilli. Kiedy papryka zmięknie dodaj 3 garści opłukanego szpinaku. Możesz go nieco posiekać przed wrzuceniem na patelnię, ale nie jest to konieczne. Kiedy odparuje cała woda, wyciśnij ząbek czosnku i dodaj odrobinę pieprzu. Do warzyw wrzuć pół kostki pokruszonego sera feta. Przykryj całość na chwilę a kiedy ser nieco zmięknie, wymieszaj go dokładnie z warzywami. Kiedy potrawa nabierze w miarę jednolitej konsystencji, dodaj pół kulki sera mozzarella. Poczekaj aż ser się rozpuści i całość dobrze wymieszaj. Przypraw do smaku i dodaj odrobinę suszonej bazylii. Ugotowany makaron wyłóż na patelnię i wymieszaj z sosem.

Koktajl owocowy

Jeśli zrobisz go na bazie banana, będzie bardzo pożywny. Dodaj do niego ulubione owoce. Teraz jest sezon na truskawki, które świetnie smakują w towarzystwie banana. Do owoców zawsze możesz dodać kefir czy maślankę a żeby było bardziej syte – płatki jaglane, owsiane lub orkiszowe.

Pożywna zupa wiosenna

Do zimnej wody włóż dwie oczyszczone piersi z kurczaka w całości. Kiedy się ugotują wyjmij je, ale nie wylewaj wody. Oczyść wywar z szumowiny i dodaj do niego pokrojoną w kostkę marchewkę i zeszkloną cebulkę. Kiedy warzywa zmiękną, dodaj pokrojoną w grubą kostkę czerwoną paprykę, cukinię, fasolkę szparagową a pod sam koniec brokuła podzielonego na mniejsze różyczki. Dopraw do smaku i pokrój w kostkę piersi z kurczaka i dołóż do zupy.

Hummus z tortillą

Hummus możesz kupić gotowy w sklepie, ale możesz też wykonać samodzielnie. Placki tortilli przypiecz odrobinę w piekarniku lub na patelni. Posmaruj je grubą warstwą pasty i połóż na to plastry świeżego ogórka, pomidora i liście sałaty. Zwiń w rulon.

Sałatka z selera

Selera konserwowego odsącz z zalewy. Dodaj do niego pokrojoną w kostkę pierś z upieczonego kurczaka, kukurydzę i ananasa. Możesz także kombinować ze smakami i do selera z kurczakiem i kukurydzą dodać ogórka korniszonego, czerwoną fasolę i inne ulubione dodatki.

Skomentuj