w

Jak rozpoznać, że ekspres w firmie wymaga serwisu?

Automatyczny ekspres do kawy to niezbędny element wyposażenia każdego biura. Bez nowoczesnego urządzenia, które zaparzy aromatyczną kawę, trudno wyobrazić sobie poranki i południowe przerwy w firmie, spotkania z kontrahentami czy rozmowy kwalifikacyjne. Jednak jak każdy sprzęt, także i ekspres może odmówić posłuszeństwa. Czasem z naprawą poradzisz sobie sam, a niekiedy konieczne może okazać się wezwanie serwisu.

Nie warto czekać do ostatniej chwili, kiedy urządzenie się zepsuje. Nie bez powodu mówi się, że lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego w codziennej eksploatacji ekspresu do kawy dzierżawionego lub leasingowanego w biurze warto przestrzegać kilku podstawowych zasad. Dostawca wody do firm oraz ekspresów do kawy Eden Springs podpowiada, jak prawidłowo korzystać z ekspresu i na co zwrócić uwagę, gdy pojawią się usterki.

Dowiedz się więcej o dzierżawie ekspresu do kawy Eden.

Najczęstsze błędy w eksploatacji ekspresu do kawy w firmie

Czy w Twoim biurze codziennie przygotowuje się od 20 do 120 filiżanek kawy? Jeśli odpowiesz twierdząco, to koniecznie wybierz dla siebie oraz swoich pracowników profesjonalny i wytrzymały ekspres ciśnieniowy. Jeżeli dodatkowo zdecydowałeś się na urządzenie z systemem autoczyszczenia, możesz pomyśleć, że będziesz mieć z głowy codzienną konserwację. Błąd.

Taka strategia sprawdza się zwykle przez pierwsze miesiące użytkowania. Jednak to droga na skróty, ponieważ nie tylko woda o odpowiedniej twardości, ale również regularne czyszczenie wpływają zarówno na prawidłowe działanie ekspresu, jak i zrobienie dobrej kawy – café latte, espresso czy cappuccino.

Poza tym pewnie nie zdajesz sobie nawet sprawy, na jakie niebezpieczne pomysły wpadają niekiedy spragnieni kawy pracownicy. Poznaj błędy, jakie popełniane są w obsłudze firmowego ekspresu do kawy, które mają wpływ na funkcjonowanie sprzętu:

  • wsypywanie do pojemnika na kawę ziarnistą – sypanej lub rozpuszczalnej,
  • wsypywanie do pojemnika na kawę kakao, czekolady i cukru,
  • wlewanie do zbiornika gorącej wody lub używanie wody mineralnej,
  • nieopróżnianie pojemnika na fusy,
  • nieczytanie komunikatów na wyświetlaczu urządzenia,
  • wciskanie kilku przycisków na raz, a w najgorszej sytuacji „reset” ekspresu, czyli wyłączenie i jego ponowne uruchomienie,
  • brak codziennego czyszczenia dozownika kawy i dyszy do spieniania mleka,
  • nieprzeprowadzanie odkamieniania.

Zobacz także: Kawa w firmie – infografika.

Po czym poznać, że ekspres się psuje?

Im więcej pracowników w firmie, tym ekspres do kawy musi sprostać większym wyzwaniom w przygotowaniu kawy. W ten sposób pojawia się także konieczność jego częstszego serwisowania. Co powinno Cię zaniepokoić w działaniu urządzenia? Kiedy należy wezwać specjalistę? Oto sygnały najczęstszych usterek ekspresu do kawy:

  • migające kontrolki – mogą być spowodowane awarią systemu elektroniki ekspresu; zanim zadzwonisz po serwis, sprawdź w instrukcji obsługi, co sygnalizują; być może urządzenie wymaga po prostu odkamieniania;
  • ekspres nie spienia mleka – pianka w cappuccino lub latte nie jest puszysta i opada od razu po zrobieniu kawy? To przyczyna zabrudzonej przystawki do spieniania mleka, czyli cappuccinatora. Można go wyczyścić samodzielnie, a jeśli to nie poprawi jakości mlecznej pianki, należy skontaktować się z serwisem, który przeprowadzi profesjonalne czyszczenie;
  • ekspres nie pobiera wody ze zbiornika – przyczyną może być zapowietrzenie lub awaria pompy w ekspresie. Wymianę tego elementu zleć serwisowi;
  • ekspres nie przygotowuje kawy – może tak się zdarzyć, jeśli pokrywa zbiornika na wodę lub kawę nie jest domknięta. Większość ekspresów wyświetla taki komunikat na ekranie. Jeśli mimo domknięcia urządzenie nie działa, przyczyną może być zalanie wodą pojemnika na kawę. W tym przypadku nie obędzie się bez wizyty serwisanta.

Ekspres do kawy, podobnie jak dystrybutor wody, to niezbędny element wyposażenia każdego biura. Pamiętaj, że decydując się na wynajem, dzierżawę lub leasing ekspresu do kawy, masz pewność, że z usterkami nie będziesz musiał radzić sobie sam. Eden gwarantuje profesjonalne naprawy, terminowe dostawy kawy oraz nowoczesne urządzenia.

Originally posted 2017-04-19 14:03:46.

Skomentuj

kobieta w pracy

Co trzecia firma w Polsce jest prowadzona przez kobietę. Jesteśmy pod tym względem w czołówce Europy

bizuteria dla faceta

Jaką biżuterię powinni nosić mężczyźni z klasą?