Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Top 5 pomysłów na lunch do pracy

Niezależnie od tego w jakiej branży pracujesz, po kilku godzinach pracy może dopaść cię głód. Nie ma co przynosić ze sobą całego zestawu do przygotowania kanapek, poza tym jak długo można jeść codziennie nudne kanapki? Zamawianie lunchu z knajpy każdego dnia, może okazać się bardzo kosztowne. Oto 5 najlepszych pomysłów na szybki, smaczny i wygodny lunchbox do pracy, które możesz przygotować nawet dzień wcześniej.

Żaden lunch nie obędzie się bez odpowiedniego pudełka. Nasza propozycja to szklane pojemniki z plastikowymi pokrywkami. Alternatywą są oczywiście plastikowe pojemniki, jednak ich wadą jest wchłanianie zapachów.

Lunchbox 1: Sałatka

To najprostsza i chyba najszybsza propozycja na lunch do pracy. Oprócz sałaty możesz dorzucić wszystko na co tylko masz ochotę. Wersja wegańska może być z awokado, wersja wegetariańska z serem feta, wersja rybna z tuńczykiem lub wędzonym łososiem a wersja mięsna z kurczakiem (nawet takim, który został z obiadu z poprzedniego dnia). Oprócz tego dużo warzyw. Do każdej z tych wersji będą pasowały: papryka surowa, ogórek, pomidor i kukurydza. W zależności od preferencji smakowych możesz dodać lub zamienić inne składniki na: papryczkę pepperoni marynowaną, ogórki korniszone, ser żółty, ser gorgonzola, ser mozzarella, świeża bazylia, pomidorki koktajlowe, oliwki, kapary czy pieczone warzywa z wczorajszego obiadu. W osobnym słoiczku przygotuj ulubiony sos na bazie ziół i oliwy z oliwek i polej sałatkę przed podaniem. Nie polecamy czosnku i cebuli, żeby nie odurzać zapachami kolegów z pracy.

Czytaj:   Mrożenie żywności - co trzeba wiedzieć?

Lunchbox 2: Placek tortilla

Można powiedzieć, że to prawie to samo co wymieniona wcześniej sałatka. Tyle, że składniki układamy na pszennym (lub innym) placku. Można kupić gotowe w sklepie, lub pokusić się o zrobienie własnych. Nie jest to szczególnie trudna sztuka. Do garści ulubionej mąki wlej trochę wody, szczyptę soli i pieprzu i wyrabiaj ciasto, kiedy przestanie kleić się do rąk, znaczy, że jest gotowe. W razie potrzeby podsyp mąką. Placki rozwałkuj przy pomocy wałka i opiekaj z obu stron na suchej patelni. Ostatni etap powinien trwać dosłownie kilka minut. Kiedy na plackach zrobią się brązowe plamki, znaczy, że są gotowe. Dodaj ulubione warzywa i dodatki. Możesz posmarować placki hummusem i dodać same warzywa z sałatą, lub dodać trochę jogurtu naturalnego i poszaleć z dodatkami. Gotowy placek zwiń w „rulon” i owiń folią aluminiową.

Czytaj:   Joanna Krupa: Będę teraz gotować sama... raz w miesiącu.

 

Lunchbox 3: Bułka pełnoziarnista z mozzarellą

Nie od dziś wiadomo, że pieczywo pełnoziarniste jest dużo lepsze niż to z „białej” mąki. Proponujemy zatem smaczną bułkę z serem mozzarella. Przekrój pieczywo na pół i posmaruj masłem. Nie jest to warunek konieczny, ponieważ mozzarella najlepiej smakuje z oliwą z oliwek, którą dodamy na końcu. Dodatkowe tłuszcze nie są więc potrzebne. Rozłóż na rukolę. Nie żałuj zieleniny, bo jak wiadomo jest bardzo zdrowa. Pokrój w cienkie plastry ser i pomidora. Układaj na kanapce na przemian, tak żeby połówki sera i pomidora nachodziły na siebie. Posyp odrobiną soli himalajskiej i świeżo mielonym pieprzem. Skrop delikatnie oliwą z oliwek. Na wierzch rozłóż świeże liście bazylii i przykryj drugą połówką bułki. Kanapkę zawiń w folię aluminiową.

 

Lunchbox 4: kasza jaglana

Kasza jaglana świetnie smakuje ze wszystkim. Jest więc idealnym składnikiem każdego lunchu. Przed ugotowaniem koniecznie przepłucz kaszę ciepłą wodą. Dzięki temu pozbędziesz się nieprzyjemnej goryczki. Ugotuj kaszę dodając dwa razy więcej wody niż ziaren. Będzie gotowa kiedy kasza wchłonie całą wodę. Do ugotowanej kaszy, kiedy nieco ostygnie dodaj pokrojone w kostkę i odsączone z nadmiaru tłuszczu pomidory koktajlowe. Do tego warto dodać oliwki, marynowane pepperoni, kapary, ser gorgonzola i kurczaka. Dużo świeżej bazylii i mielonego pieprzu. Wymieszaj wszystko i przechowuj w lodówce.

Czytaj:   Seks jest jak jedzenie. Szkoda, że robi się z tego jakieś wielkie halo

 

Lunchbox 5: warzywa gotowane na parze z ryżem

Tylko warzywa gotujemy na parze. Ryż ugotuj w oddzielnym garnku. Przepłucz zimną wodą, żeby go oczyścić. Wybierz ulubione warzywa, takie jak marchewka, brokuł, cukinia, szparagi, kalafior, seler i wszystko inne co przyjdzie ci do głowy i ugotuj je na parze. Do wody możesz wrzucić ziele angielskie i liść laurowy a do ryżu w trakcie gotowania odrobinę curry, żeby potrawa nabrała nieco orientalnego smaku. Do pojemnika przełóż ryż i warzywa.

Smacznego!

One Ping

  1. Pingback:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *