Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak schudnąć bez efektu jo-jo?

Największym błędem, jaki popełniamy jest podczas odchudzania i redukcji tkanki tłuszczowej, jest głodzenie się. Diety głodowe nie tylko wyniszczają organizm, ale także przyczyniają się do efektu jo-jo. Co istotne – po zakończeniu diety bardzo często przybywa jeszcze więcej zbędnych kilogramów.

Skuteczna dieta, czyli jak zdrowo schudnąć

Drugim podstawowym błędem jest wprowadzenie diety bez zwiększenia aktywności fizycznej. Brak ćwiczeń powoduje wiotczenie skóry, a efekt odchudzania nie jest taki, jakiego się spodziewaliśmy.

Podczas odchudzania ważne jest także unikanie diet, które nie dostarczają do naszego organizmu wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Jeśli chcemy się cieszyć szczupłą sylwetką i zdrowiem oraz uniknąć efektu jo-jo, nasze działania muszą być rozsądne i zaplanowane.

Efekt jo-jo – skąd się bierze?

Efekt jo-jo dotyczy przede wszystkim osób, które decydują się na radykalne diety redukcyjne – np. 1000 kcal.

Dieta redukcyjna przynosi efekty szybko, ale zdarza się, że nagle redukcja tkanki tłuszczowej zatrzymuje się. Nasza waga przestaje spadać, a my ponownie wracamy do starych nawyków żywieniowych. Organizm, w obawie przed ponownym zmniejszeniem ilości spożywanych kalorii, zaczyna magazynowanie tkanki tłuszczowej.

Dlatego właśnie warto na efekty poczekać dłużej przy zbilansowanej diecie, która nie jest szokiem dla naszego organizmu. W takiej sytuacji, nawet jeśli będziemy wychodzić z diety redukcyjnej i zwiększać ilość spożywanych kalorii, nasze ciało będzie je spalać zamiast magazynować. To, jak działa nasz organizm, można porównać do przygotowywań na wojnę. Mózg uczucie głodu traktuje jako zagrożenie, dlatego właśnie zaczyna się przygotowywać na walkę z nim.

Efekt jo-jo – jak go uniknąć?

Podstawa podczas komponowania racjonalnej diety, to zmniejszenie ilości spożywanych kalorii, ale tak, aby nie doprowadzać do uczucia głodu lub niedoboru podstawowych mikroskładników i makroelementów. Żeby chudnąć, wcale nie trzeba się głodzić. Podobne praktyki z pewnością spowodują efekt jo-jo.

Żeby doczekać się efektów wystarczy dieta 1500 kalorii wraz z wprowadzeniem aktywności fizycznej.

Ćwiczenia to kolejna ważna zasada podczas mądrego i zdrowego odchudzania się. W parze z dietą powinny iść ćwiczenia na redukcję tkanki tłuszczowej (więcej przeczytasz tutaj…..) oraz ćwiczenia na wzmocnienie mięśni. Sport to zdrowie! Sama dieta nigdy nie da takich efektów, tak samo jak ćwiczenia bez racjonalnego żywienia.

Jako aktywność fizyczną możemy potraktować spacery, bieganie czy wizyta na siłowni.

Kolejna zasada, którą trzeba wprowadzić to regularne posiłki (od 4 do 5 dziennie) z solidnym śniadaniem i lekką kolacją. Nie należy doprowadzać do uczucia głodu. Nasz organizm musi na nowo nauczyć się nam ufać. Jeśli zachowamy regularność, zamiast odkładać tkankę tłuszczową, nasz organizm zacznie spalać jej nadwyżkę.

Jak szybko zobaczę pierwsze efekty?

Jeśli decydujemy się na zdrowe chudnięcie, bez efektu jo-jo, musimy uzbroić się w cierpliwość.

Pewnym jest to, że nie schudniemy tak szybko, jakby to miało miejsce przy radykalnej, niemal głodowej diecie. Pierwsze efekty przyjdą po miesiącu, dwóch. Pamiętajmy też, że każdy z nas jest inny więc i efekty mogą pojawić się w różnym czasie. Przyjmuje się, że żeby mówić o zdrowej utracie masy, to powinniśmy tracić od 0,5 do 1 kg tygodniowo.

Jest to jednak tylko teoria i bardziej dotyczy liczb, których nie można przekraczać. Jeśli u kogoś ta utrata wagi będzie przebiegała wolniej, nic złego się nie dzieje.

W diecie, która zakłada racjonalne odżywianie się, nie tylko utrata wagi jest ważna i brak efektu jo-jo, ale również ogólna poprawa stanu zdrowia. Przy radykalnych dietach istnieje ryzyko zachorowania na anemię, braku energii, apatii. Racjonalna dieta i mądre odchudzanie skutkować będą nie tylko pięknym wyglądem, ale również dobrym samopoczuciem.

Źródło: https://www.sciezka-zdrowia.eu/ – dieta i ćwiczenia dla Ciebie

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *