w , ,

Kupuj świadomie polskie produkty lokalnie

W czasie pandemii dużo pisze się o świadomych zakupach. Począwszy od świadomych zakupów w ogóle (w kontekście kupowania dobrych jakościowo), po korzystanie z usług i kupowanie w lokalnych firmach. W czasach pandemii tym bardziej cieszy fakt, że zaczęła się ogólnopolska akcja „kupuj świadomie produkt polski”, którą zainicjował prezydent Andrzej Duda.

Czy wiecie, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi? Znak „PRODUKT POLSKI” umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców. 

Minister rolnictwa: wybierajmy polską żywność
Nasza żywność jest jedną z najlepszych na świecie; sięganie po nasze produkty to nie tylko kwestia tego, że chcemy dobrze i zdrowo się odżywiać

Apelujemy do wszystkich, aby w czasie robienia zakupów zwracali uwagę na to, gdzie wyprodukowane jest to, co kupują i aby starali się, mając do wyboru różne produkty, by ze sklepowych półek wybierać te, które zostały wyprodukowane w naszym kraju – powiedział prezydent Duda.

 

Zakupy lokalne to również promocja lokalnych marek. Za takimi markami nie stoją duże korporacje – w lokalnych przedsiębiorstwach spożywczych pracują ludzie, których znamy, mijamy na ulicy.  Świetnym przykładem może być Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Radomsku, która podjęła intensywne działania uwrażliwiające konsumentów na potrzebę wzajemnego wsparcia. Tym wsparciem jest nic innego jak decyzja zakupowa.

Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że kupując zagraniczne produkty zaniedbujemy swoje własne, przez co nasza gospodarka cierpi. W kontekście obecnej sytuacji epidemicznej kupowanie produktów wytwarzanych w lokalnych firmach jest najlepszym świadectwem propatriotycznej postawy konsumenckiej i największą formą uznania dla przedsiębiorców. Polski producent to siła napędowa w kontekście rozwoju gospodarczego. Wspomagając miejscową przedsiębiorczość panujemy nad sytuacją i mamy wpływ na bieg wydarzeń, a pieniądze zostają w kraju. Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Radomsku rozwinęła temat wzajemnego wsparcia uruchamiając marketingową akcję pro bono na swojej stronie internetowej. W zakładce Aktualności powstały wpisy reklamowe prezentujące zalety poszczególnych polskich przedsiębiorców, z którymi Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska współpracuje. Akcji towarzyszą takie tagi jak #KupujŚwiadomie, #WspierajmyNasze.. „Chcemy pokazać, że potrafimy się integrować. Każdy przedsiębiorca, który dołączył do naszej akcji, udostępnił ją również w swoich social mediach, okazując gest solidarności z nami w tych trudnych dla nas chwilach” – mówi Specjalista ds. Marketingu OSM w Radomsku.

Minister Ardanowski na konferencji poświęconej kampanii powiedział, że przez pandemię koronawirusa zrywają się kanały dystrybucji żywności, coraz trudniej ją eksportować. Dodał, że przedstawiciele najważniejszych branż produkujących żywność zwracają uwagę, że elementem najważniejszym jest to, aby Polacy chcieli zwiększyć zakupy polskiej żywności.

Tak jak polscy rolnicy, producenci żywności czują się odpowiedzialni za wyżywienie Polaków, (…) tak chcą i proszą o to, aby polscy konsumenci byli solidarni z polskimi rolnikami – mówił szef resortu rolnictwa.

Jego zdaniem dzięki akcji „Kupuj świadomie produkt polski” możemy przekonywać polskich konsumentów, że kupując polską żywność „dokonujemy nie tylko racjonalnego wyboru żywności dobrej, smacznej”, ale jednocześnie wspieramy polskie rolnictwo.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

bodyboom peeling kawowy

Wegańskie kosmetyki od BodyBoom z nową linią peelingów i kosmetyków do pielęgnacji ciała

DESIGN I WNĘTRZE

Aranżacje wnętrz: skalne akcenty – sposób na niepowtarzalne wnętrze