narzędzia przydatne na home office
w

7 gadżetów, które poprawią komfort i efektywność pracy w Twoim domowym biurze

Jeśli prowadzisz własny biznes i masz możliwość pracy z domu, musisz odpowiednio zorganizować swoją przestrzeń. Wprawdzie pozornie może się wydawać, że niewiele Ci potrzeba, a praca freelancera stwarza Ci możliwość pracy z praktycznie każdego miejsca na świecie – także z kawiarni czy parkowej ławki. W praktyce jest jednak inaczej. Dobra organizacja może znacznie wpłynąć na efekty Twojej pracy, a jeśli wykorzystasz narzędzia przydatne na home office, Twój komfort znacznie się poprawi.

  1. Lampka biurowa

To zestawienie nie bez powodu zaczyna się od lampy. Praca przed komputerem nie jest dobra dla Twojego zdrowia, a przede wszystkim dla oczu. Niestety ze względu na jasny ekran bardzo łatwo możesz zapomnieć o odpowiednim oświetleniu. W końcu nawet w największej ciemności będziesz widzieć litery na komputerze. Nie pozwól na to i zaopatrz się w lampkę biurową. Najlepiej sprawdzi się ta z regulowanym ramieniem. Dzięki niej wygodnie skierujesz światło w dowolne miejsce.

  1. Głośniki lub słuchawki z funkcją redukcji szumu

Obojętnie czy jesteś osobą, która pracuje w absolutnej ciszy, czy też należysz do grona tych, którzy lubią być otoczeni przez muzykę, przyda Ci się odpowiedni sprzęt. Tego typu narzędzia przydatne na home office to przede wszystkim słuchawki z funkcją redukcji szumu lub głośniki. Jeśli rozprasza Cię każde powiadomienie czy dźwięki zza okna, słuchawki będą dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Ewentualnie możesz użyć stoperów. Mają one jednak tę wadę, że po kilku godzinach korzystania z nich mogą boleć Cię uszy. Jeśli natomiast uwielbiasz pracować przy muzyce, zamiast słuchawek przydadzą Ci się głośniki. Oczywiście możesz puszczać piosenki z laptopa, ale komfort słuchania będzie wtedy o wiele niższy.

  1. Bezprzewodowa ładowarka

Może Ci się wydawać, że to zbędny gadżet, ale jest wręcz przeciwnie. Jedna z najważniejszych zasad domowego biura nakazuje ograniczyć okablowanie do minimum. Poza tym w czasie pracy często potrzebujesz mieć telefon pod ręką, a krótki kabel ładowarki nie zawsze Ci na to pozwoli. Ten problem może jednak rozwiązać bezprzewodowa ładowarka. Wystarczy, że położysz telefon w odpowiednim miejscu, a ten zacznie pobierać energię z podstawki – bez zbędnych kabli.

  1. Narzędzia przydatne na home office w związku z dokumentacją

Jeśli prowadzisz własny biznes, nie unikniesz dokumentacji. Wszystkie umowy, rachunki czy ewidencje musisz gdzieś trzymać, a przy okazji pilnować, by w papierach nie zapanował chaos. Najlepiej więc, gdy wykorzystasz związane z tym narzędzia przydatne na home office. Po pierwsze, możesz po prostu wyposażyć się w małą szafkę, z szufladami, którą postawisz chociażby pod biurkiem. Inną opcją będzie zamontowanie w gabinecie półki, na której postawisz segregatory z dokumentami. Jeśli masz dostatecznie dużo przestrzeni i równie dużo dokumentów, możesz też pokusić się o specjalną szafę na akta. Przechowywanie w niej dokumentów w uporządkowany sposób będzie znacznie prostsze.

  1. Biała tablica lub tablica korkowa

Nie bez powodu w tylu biurach znajdują się białe tablice, po których można pisać markerami. To bardzo przydatne narzędzie do organizacji pracy. Możesz wykorzystać je na wiele sposobów – na przykład rozplanować cały tydzień, narysować schemat problemu do rozwiązania czy notować luźne myśli, które zaprzątają Ci głowę podczas pracy zdalnej. Potem wystarczy tylko kilka ruchów gąbką i już zapanuje porządek. Ewentualnie białą tablicę możesz zastąpić tą korkową i przyczepiać do niej notatki czy kartki z ważnymi zapiskami.

  1. Ergonomiczny sprzęt

W domowym biurze upłynie Ci kilkadziesiąt godzin w ciągu tygodnia. To naprawdę dużo. Tym bardziej, że spędzanie całego dnia w pozycji siedzącej nie jest zdrowe dla Twojego ciała – takie są właśnie blaski i cienie home office. Zamiast więc akceptować ten stan, zadbaj o utrzymanie prawidłowej postawy. Przydatny okaże się tu przede wszystkim wygodny fotel. Możesz pomyśleć także o ergonomicznej klawiaturze czy podkładce pod mysz. Takie narzędzia również okażą się przydatne na home office.

  1. Coś dla lepszego samopoczucia

Tę listę zamyka grupa gadżetów, których możesz zupełnie się tu nie spodziewać. Pierwszy z nich to mata do jogi. Na pierwszy rzut oka może Ci się wydawać, że to tylko bezsensowny wymysł. Pomyśl jednak o tym, ile godzin spędzasz przy biurku i w jaki sposób odpoczywasz w czasie przerw. Prawdopodobnie znów decydujesz się na pozycję siedzącą. Zamiast tego możesz jednak poświęcić choć kilka minut na rozciąganie i dać odpocząć mięśniom. Postaw matę w gabinecie, a by Ci o tym przypominała. Twoje plecy na pewno Ci podziękują.

A skoro już mowa o dobrym samopoczuciu, to drugim podpunktem w tej kategorii są rośliny. Pewnie nieraz zdarzyło Ci się oglądać zdjęcia gabinetów pełnych zieleni. To też nie nowa moda, ale przede wszystkim efekt przeprowadzonych badań. Obecność roślin jest dobra dla zdrowia – liście filtrują powietrze. Poza tym w otoczeniu zieleni czujesz się spokojniej. Zadbaj więc o to, by rośliny znalazły się też w Twoim biurze. Jeśli nie masz ręki do ogrodnictwa, możesz wybrać niewymagające rozwiązania, jak chociażby sukulenty.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

oznaki nadmiernego stresu w pracy

Czy Twoja praca wiąże się z nadmiernym stresem? Poznaj 5 sygnałów świadczących o tym, że warto wprowadzić zmiany w życiu zawodowym

rękawica kessa

Rytuał oczyszczający z rękawicą KESSA